yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Friday, December 30, 2011

SEORANG WANITA MUSLIM BERGAMBAR SEKSI MENAMPAKKAN BENTUK TUBUH BADAN, KEMUDIAN BAJU DIBASAHKAN, KEMUDIAN TIMBUL KONTROVERSI, NAK TAU APA DIA JAWAB:

"Mujur tak nampak 'benda' yang tak sepatutnya"

Benda apa yang tak sepatutnya nampak bagi seorang wanita Muslim?


54 tahun Merdeka...Tapi Melayu Islam masih belum tahu apa itu "benda yang tak sepatutnya nampak"...Aku nak tanya korang salah siapa ni? Misti ada yang akan cakap "ala kau memang asyik2 nak cari salah UMNO, adaker UMNO suruh dia pakai macam tu? Memang UMNO tak suruh tapi UMNO bagi kesempatan untuk dia buat benda macam tu...Aku bagi satu contoh semasa Allahyarham Dato' Ishak Baharom mengambil tindakan kepada peserta ratu cantik daripada kalangan Melayu Islam yang memakai bikini menayangkan tubuh badan kepada juri dan orang ramai satu ketika dulu, mari kita dengar apa kata pemimpin UMNO:


Tun Mahathir Mohamad, Utusan Malaysia, 19 Julai 1997 apabila tiga orang gadis Melayu Islam ditangkap oleh lima pegawai JAIS : “Cara ini meninggalkan kesan buruk sampai ke bila-bila kepada pihak yang terlibat termasuk keluarga mereka. Orang-orang ini tidak faham apa yang dikehendaki oleh agama. Inilah masalahnya apabila kita memberi kuasa kepada orang-orang yang tidak tahu menggunakan kuasa”.

Tun Mahathir Mohamad 5 September 1997, PWTC, Perhimpunan Agung UMNO : “Tujuan menutup aurat ialah kerana di zaman Nabi, Arab Jahiliyyah mempunyai nafsu yang kuat sehingga sering menculik dan merogol wanita daripada kabilah-kabilah lain. Akibatnya ialah peperangan antara mereka yang tidak pernah tamat”.

Tun Mahathir Mohamad, Majlis Tertutup Majlis Agama Kebangsaan, 1997 : “Saya bukan lawan semua dengan mufti, tetapi mufti (Dato’ Ishak Baharom) yang semacam ini bukan mufti. Ulama’, macam-macam ulama’ ada. Takkan satu orang boleh mendakwa diri dia ulama dan kita mesti sembah dia inilah waris nabi, bukan main senang. Masuk persatuan ulama’ jadi waris nabi. Syed-syed pun tak pernah berkata macam itu,yang kata dia keturunan nabi, keturunan sahabat-sahabat nabi pun dia tak kata macam itu. Ini mana-mana tempat membuat dakwaan bahawa ‘ulama’ adalah waris nabi’. Mudah nak jadi waris nabi. Tak payah sapa pilih.”

Jadi kenapa aku tak boleh salahkan UMNO pula, bila ada yang mahu buat Amal Maaruf Nahi Mungkar mereka halang...Jadi ini jawapan yang terbit daripada mulut Melayu yang jahil:

"Mujur tak nampak 'benda' yang tak sepatutnya".......

Mengapa perlu tutup aurat:


Hendaklah mereka melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya (semasa mereka keluar); cara yang demikian lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan yang baik-baik) maka dengan itu mereka tidak diganggu. (Surah Al-Ahzab,33:59)


Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya; dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka. (Surah An-Nur,24:31)


Wahai anak-anak Adam! Sesungguhnya Kami telah menurunkan kepada kamu (bahan-bahan untuk) pakaian menutup aurat kamu, dan pakaian perhiasan; dan pakaian yang berupa taqwa itulah yang sebaik-baiknya. (Surah Al-A’raaf7:26)


Asma’ binti Abu Bakar telah masuk ke tempat Rasulullah s.a.w berada sedangkan dia memakai pakaian nipis. Rasulullah s.a.w lalu berpaling daripada memandangnya sambil berkata: Wahai Asma’ sesungguhnya seorang wanita itu apabila telah baligh (haid) maka tidak boleh baginya menampakkan tubuhnya kecuali ini dan ini, seraya menunjukkan wajah dan telapak tangannya. (Hadith Riwayat Imam Abu Daud)


Ummu Salamah pernah bertanya Rasulullah s.a.w: Apakah seorang wanita boleh menunaikan solat di dalam pakaian labuh dan tudungnya jika dia tidak mempunyai sarung? Rasulullah s.a.w menjawab: Asal pakaian labuh (jubah) itu sempurna dan menutupi zahir kedua kakinya. (Hadith Riwayat Imam Abu Daud)

54 tahun UMNO berkuasa Melayu masih jahil bab ini...jadi apa tanggungjawab Pemerintah Islam sebenarnya???

3 comments:

Anonymous said...

SETUJU SGT SGT DGN PENDAPAT SAUDARA DLM ENTRI INI.

Cik Sibuk said...

Aisemen..malu ai..

Itu lah masalah orang zaman sekarng..urat malu dah putus!

Anonymous said...

mahadeath buta ke apa....
yg zaman sekarang ramai je di"rogol" sukarela tu
jadi kalau tak dibendung melarat la jawabnya
apa punya PM la dia ni.... kot ye pun belajar oversea
takkan yg basic dlm beragama tk faham2
klau byn buku dahdibaca try la plak baca buku hukum hakam kasi faham

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Bloglist 1

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)