Monday, April 26, 2010

Osman Jailu Masuk PAS???

Pagi tadi kita bertemu dengan Pegawai Khas YB Osman Jailu.Kita mengucapkan tahniah kepada P.A Osman atas bebasnya Osman daripada tuduhan rasuah!

Kita bertanya kepada P.A Osman Jailu,peluang untuk menjadi Exco Kerajaan Negeri.P.A Osman merangkap Ketua Kampung itu menerangkan Osman tidak ditawar pun.

"Kalau dibagi pun Osman tolak,Osman jiwa pembangkang"kata P.A itu lagi.

Kita pun secara peribadi meminta tok ketua yang juga P.A Osman Jailu supaya meminta Osman Jailu masuk Pas!"Kalau PKR tidak mahu boleh bersama PAS "kata kita.

Tok Ketua itu pun berjanji"nanti saya pujuk Osman"

Timbul persoalan bolehkah kita terima taubat Osman Jailu?

Sekali lagi dia mengulang,"Cikgu,Osman jiwa pembangkang!"

Oleh : sisi bukit

Sumber:http://loveperak.blogspot.com

1 comment:

Captain said...

salam,

Kapt (B) Osman Jailu yg aku kenal dan pernah bekerja dibawah aku semasa di Sibu RASCOM, Sarawak pada tahun 1990 - 1992 sebagai kuatermaster.

Dengan melompat menjadi bebas dan mendapat habuan yg ...... Tak mungkin beliau bercita-cita nak masuk PAS.

Orang yg mengikut beliau Puzi Ghazali bekas AJK Bahagian Ampang Jaya yang meneman beliau sewaktu beliau menjadi bebas di awal tahun 2009 pun sedang hidup mewah sekarang.

Aku pernah diajak meneman Osman Jailu tapi disebabkan aku tak mahu terlibat dgn mereka jadi aku tarik diri awal-awal. Kata mereka pd aku, aku tolak rezki. Kawan-kawan yg mengikut Kapt Osman Jailu semasa awal tahun dahulu sekarang dah senang lenang.

Aku yang tarik diri, hidup macam biasa. Tidak termakan budi dan wang .......?

Jadi pada fikiran aku..rentikan cerita Osman Jailu nak masuk PAS sebab beliau bukan lompat kosong tapi lompatnya ada makna..
Sekian.