Thursday, December 17, 2009

Penyakit UMNGOK dikalangan orang Melayu..

Setelah dikejutkan dengan wabak H1N1 kini rakyat Malaysia dikejutkan lagi dengan sejenis wabak penyakit berjangkit yang sangat berbahaya yakni penyakit UMNGOK.Namun rata-ratanya yang dijangkiti hanya kaum Melayu.

Antara gejala-gejala penyakit UMNGOK ini ialah:

1.Asobiyah yang sangat melampaui norma seorang manusia.

2.Redha diperbodahkan pemimpin Zalim yang korup asalkan mereka Melayu.

3.Alah yang teruk kepada perkataan PAS,PKR,DAP.

4.Turut alah dengan laungan 'Takbir',Reformasi dan Makkal Sakthi.

5.Perasaan benci kepada Alim Ulama terutama Tuan Guru Nik Abdul Aziz.

6.Memisahkan Agama dari segala aspek kehidupan kecuali upacara nikah dan upacara pengkebumian.

7.Seringkali terkena sawan 'Kepala Lembu' yang mengakibatkan kepala lembu yang tidak berdosa akan diarak beramai-ramai sambil melaungkan perkataan 'Hidup Melayu' dan 'Ketuanan Melayu'.

Itu hanya sedikit contoh daripada berpuluh-puluh lagi gejala penyakit ini yang tak mampu ditulis lagi. Namun jangan dirisau setiap penyakit yang ALLAH S.W.T turunkan pasti diturunkan sekali dengan ubatnya.

Untuk penyakit berbahaya ini, doktrin untuknya ialah cepat-cepat keluar UMNO dan cepat-cepat mendaftar untk menjadi Ahli Pakatan Rakyat ditempat yang berdekatan dengan premis kediaman.InsyaALLAH penyakit itu sembuh dalam kadar tempoh kurang daripada 24jam anda keluar UMNO/BN.

5 comments:

Mohamadazhan.com said...

salam akhi,

masalah orang ni, takut nak buat perubahan, tiada kesedaran, masih nak berada di takuk lama akan soal politik.

Briged Akhdor LR2 said...

harap2 ler penyakit nie dpt dikurangkan ..elok ler sempena maal hijrah nie ..elok ler kuar dari parti yang teruk dari usus tue yakni umngok ker parti yang lebih baik yakni pakatan rakyat..makin lama makin teruk penyakit yg dibawa puak gerommbolan nie..

Ayid said...

Salam Naim,

1.sesungguhnya amalan ia bercanggah dengan amalan Nabi SAW sendiri. Pada bila-bila masa sekalipun, tidak ada ruang dalam hidup Nabi, dalam hidup para khalifah dan para sahabat r.a. yang mengasingkan politik dengan agama dan agama dari politik.

2.jika hidup kita dapat diurus sendiri tanpa perlu menurut Islam, apa gunanya kita dikirimkan oleh Allah SWT seorang Nabi? Manusia boleh fikir sendiri dan berbuat sesuatu mengikut nafsu sendiri?

Keluarlah yang dari UMNO tu

ibnu sidek said...

Salam 1 akidah, ana setuju dengan apa ang enta tuliskan dan gejala ini akan melular dengan pantasnya jika melayu tu bodoh dan sedia dicucuk hidung.....SELAMAT TAHUN BARU 1431 HIJRAH

Na'im Nikmat said...

Harap Orang dapat sedar diri yang Melayu tak laku 1sen pun dihari akhirat nanti.langsung tidak disentuh perihal bangsa pun nanti.Yang menjadi teman ialah amalan kita...