Monday, November 16, 2009

Apa Kata Dua Bekas PM dan PM Tentang Menegakkan Undang-Undang Islam..

1.'Hukum rejam kepada penzina adalah primitif'
(Tun Dr.Mahathir Mohammad 3/3/1994)

2.'Apabila hukum rejam batu sampai mati kepada penzina dan potong tangan kepada pencuri,nescaya ramailah rakyat Islam yang mati dan kudung tangan.Ini sangat memalukan umat Islam kerana orang bukan Islam akan sempurna sifatnya dan boleh meneruskan kerja'.
(Tun Dr.Mahathir:14/7/1992)

3.'Bagaimana kita boleh maju kalau orang Islam sudah tiada kaki dan tangan.Bagaiman mereka mahu bersaing dengan bangsa lain kalau sifatnya sudah tidak cukup.Hukum Hudud tidak sesuai dilaksanakan dinegara ini yang mempunyai rakyat berbilang kaum dan agama'.
(Tun Dr.Mahathir:2/5/1992)

4.'Saya akan memastikan bahawa negeri2 yang diperintah BN tidak akan melaksanakan Hudud'.
(Tun Dr.Mahathir:1994)

5.'Sukar dilaksanakan Hukum Syarak kerana masyarakat Malaysia bukan seratus-peratus Islam
(Tun Dr.Mahathir:4/8/1994)

6.'Hudud tidak boleh dilaksanakan kerana sukar mendapat saksi yang tidak fasiq'.
(Tun Dr.Mahathir:3Mac 1994,Nilam Puri)

7.'Apa ertinya negara Islam jika mundur'.
(Tun Abdullah Ahmad Badawi:13/11/1999)

8.'Tujuan menutup aurat ialah kerana dizaman Nabi,Arab jahiliyah mempunyai nafsu yang kuat sehingga menculik dan merogol wanita daripada kabilah2 lain akibatnya peperangan antara mereka yang tidak pernah tamat'.
(Tun Dr.mahathir:5 sep 1997,Perhimpunan Agung UMNO)

9.Apakah dalam keadaan Islam sudah lemah,hukum2 yang boleh melemahkan ummat islam mesti dilaksanakan?'.
(Tun Dr.Mahathir:3 Mac 1994 di Pusat Bahasa Arab,Nilam Puri,Kelantan)

10.'Melaksanakan hukum Hudud sehingga melemahkan orang Islam sehingga masyarakat menjadi kucar-kacir dan ditindas oelh orang lain tidak secocok dengan ajaran Islam'.
(Tun Dr.Mahathir:14 Ogos 1994 di Pasir Mas,Kelantan)

11.'Negara akan huru-hara sekiranya undang2 Islam dilaksanakan'.
(Dato Seri Najib Tun Abdul Razak:20/4/1993)

PERLAKSANAAN UNDANG-UNDANG ISLAM ADALAH WAJIB

Melaksanakan undang-undang Islam, antaranya hudud adalah sesuatu yang wajib. Kewajipannya telah dinyatakan oleh Allah didalam Al-Quran.

Firman Allah;

وَمَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولَئِكَ هُمُ الْكَافِرُونَ

Maksudnya;
“Dan sesiapa Yang tidak menghukum Dengan apa Yang telah diturunkan oleh Allah (kerana mengingkarinya), maka mereka itulah orang-orang kafir”

(Surah Al-Maidah : 44)

Juga firman Allah lagi;

وَمَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولَئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ
Maksudnya;
“sesiapa Yang tidak menghukum Dengan apa Yang telah diturunkan Allah, maka mereka itulah orang-orang Yang zalim”

(Surah Al-Maidah : 45)

Juga firman Allah;

وَمَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ
Maksudnya;
“sesiapa Yang tidak menghukum Dengan apa Yang telah diturunkan oleh Allah, maka mereka itulah orang-orang Yang fasik”

(Surah Al-Maidah : 47)


Daripada ketiga-tiga ayat ini, iaitu surah al-maidah ayat 44, 45 dan 47 ini, Profesor Mahmud Saedon menyatakan;

“ayat-ayat ini menerangkan bahawa golongan yang tidak menghukum berdasarkan syariat Islam akan tergolong dalam salah satu daripada kumpulan yang ditegaskan oleh Allah iaitu; Kafir, jika keengganan untuk melaksanakan hukum Allah, ini kerana, keingkaran dan tidak beriman terhadap kebenaran undang-undang islam. Jika hanya menyeleweng daripada hukum atau undang-undang Islam tetapi tidak mengingkari atau mendustakannya maka mereka akan tergolong dalam golongan fasiq dan zalim. Oleh yang demikian, patuh kepada Islam dan syariahnya merupakan tuntutan agama”[4].

Dari kenyataan ini menyatakan bahawa, undang-undang islam yang terdiri daripada hudud, qisas, ta’zir dan sebagainya, wajib dilaksanakan. Mengambil sikap tidak mahu melaksanakan undang-undang islam ini, maka mereka boleh diisytihakan, samada zalim, fasiq dan kafir.

Alangkah kufurnya bagi mereka yang telah menafikan kewajipan melaksanakan undang-undang islam ini, yang dalam masa yang sama, bukan sekadar mereka tidak melaksanakannya, tetapi mereka membandingkan undang-undang Allah itu dengan undang-undang ciptaan mereka. Tindakan sebegini merupakan syirik dari sudut rububiyyah Allah yang menyebabkan pembanding tersebut diisytihar sebagai murtad.

Firman Allah;

إِنَّ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآَيَاتِنَا وَاسْتَكْبَرُوا عَنْهَا لَا تُفَتَّحُ لَهُمْ أَبْوَابُ السَّمَاءِ وَلَا يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ حَتَّى يَلِجَ الْجَمَلُ فِي سَمِّ الْخِيَاطِ وَكَذَلِكَ نَجْزِي الْمُجْرِمِينَ

Maksudnya;
“Sesungguhnya orang-orang Yang mendustakan ayat-ayat (perintah) Kami dan Yang angkuh (merasa dirinya lebih) daripada mematuhinya, tidak sekali-kali akan dibukakan bagi mereka pintu-pintu langit dan mereka tidak akan masuk syurga sehingga unta masuk di lubang jarum dan Demikianlah Kami membalas orang-orang Yang melakukan kesalahan”

(Surah Al-‘Araf : 40)

No comments: