Friday, November 20, 2009

Adakah UMNO berani menyahut cabaran Kota seputeh sebagai anak jantan atau terus menjadi pengecut seperti di Perak?

Semua sedia maklum kita sedang menanti keputusan Hakim Mahkamah Rayuan samada kerusi DUN Kota Seputeh bakal dikosongkan atau dibiarkan diisi oleh seorang wakil Rakyat yang tidak amanah dalam tugasnya kepada Rakyat(menghadiri Sidang DUN).

Kita semua sedia maklum keputusan ini sebenarnya mewakili keputusan UMNO sendiri samada bersedia menjadi anak jantan atau masih mahu bersifat pengecut seperti di Perak.

Sejarah PRK membuktikan UMNO/BN hanya akan akur kepada PRK sekiranya wakil rakyat mereka meninggal dunia dan tidak pernah ada dalam sejarah PRK mereka berani menyahut cabaran PRK seperti anak jantan.

Namun begitu kita harus bersikap optimis dalam segala hal walaupun kita tahu sikap pengecut UMNO mengatasi segala-galanya.Sama-samalah kita berdoa kepada ALLAH S.W.T untuk memberikan apa yang terbaik buat Pakatan Rakyat bagi membela rakyat Malaysia.

Siaran Langsung dan Rakaman Sidang DUN KEDAH

Keputusan Mahkamah Tinggi

N'N':Perkara 51, Undang-Undang Tubuh Negeri Kedah menyatakan dengan jelas berlaku kekosongan kerusi sekiranya seorang Adun tidak menghadiri mesyuarat tanpa kebenaran Speaker bagi dua persidangan berturut-turut.

1 comment:

Ayid said...

Sehari dua ni pemimpim UMNO asyik buat baik, Nazri jumpa Tok Guru (Puas hemtam buat jumpa) Pak Din koboi pun setuju kes ADUN seputeh, sebalik nya mereka menggunakan SPR menikam dari belakang. Cakap mereka ini dengor boleh pakai tarak serupa bikin ma