Monday, August 17, 2009

Umno jijik dengan arak?Habis tu apa ini……….

.Timbalan Perdana Menteri Abdullah Ahmad Badawi membidas tindakan JAIS menahan seorang penyanyi kelab malam,Azlina Abas,berserta 24 orang Islam yang lain di Restoran The Ship,Damansara Utama tengah malam 10 Jun 2000 dan mendakwa tidak menjadi kesalahan bagi setiap Muslim untuk bekerja di tempat menjual arak.
.Isu serbuan JAWI di Kelab Zouk pada 13 Januari 2005 danmenahan penyanyi Jeslian Hashim 27, dan beberapa pengunjung Islam atas tuduhan meminum arak. Tibalan Ketu Pemuda UMNO,Khairy Jamaluddin mengkritik tindakan JAWI malah menegur Exco Pemuda UMNO,Shamsul Najmi Shamsudin yang menyokong tindakan JAWI itu.Khairy mengatakan tindakan Shamsul hanya pandangan peribadi dan bukan pendirian Pemuada UMNO.
.Ekoran bantahan pemimpin UMNO,pada 15 Februari 20054,JAWI mengeluarkan surat pembatalan saman terhadap Jeslina dan rakan-rakan Muslimnya yang turut ditahan di kelab tersebut.
Namun apabila ada pemimpin dari Pakatan Rakyat yakni PAS dan DAP berselihan pendapat tentang penjualan arak kepada orang-orang Islam oleh premis runcit 24Jam tiba-tiba UMNO menuduh PAS tidak bersungguh dalam isu pengharaman arak kepada orang Islam.Tiba sahaja mereka mengadakan siri-siri demostrasi dan berteriaklah Pemuda-pemuada UMNO berhimpun antara sepanduk yang di bawa tertera perkataan menghina PAS yakni ‘PAS Dulu Takbir sekarang Take Beer’.Tiba-tiba sahaja Ronnie Liu dipersalah menghalang tindakan MBSA merampas Bir dan menyuruh MBSA memulangkan Bir yang telah di rampas MBSA. Tahukah anda tindakan Ronnie Liu itu ialah mengikut peruntukan undang-undang Malaysia yang dibuat oleh UMNO/BN bahawa penjualan Bir di premis runcit 24Jam tidak menyalahi mana-mana perlembagaan Malaysia.Sekarang sedarkah kita apa yang berlaku,UMNOlah yang menghalalkan penjualan Bir kepada sekalian orang-orang Muslim tapi kenapa PAS yang mengambil inisiatif untuk menghalang apa yang berlaku tiba-tiba dituduh sebagai ‘anjing kurap DAP’. Menggunakan media-media kroni mereka menjaja isu ini mengatakan PAS hanya menjadi pak turut kepada DAP tapi hakikatnya UMNOlah yang menghalalkan segalanya……

No comments: