Wednesday, August 19, 2009

Teoh mencangkung ketakutan sebelum jatuh

SHAH ALAM 18 Ogos — Teoh Beng Hock berada dalam ketakutan semasa ditahan dalam kedudukan mencangkung pada belebas tingkap di tingkat 14 Plaza Masalam di sini sebelum dia jatuh dan mati di tingkat lima, mahkamah koroner diberitahu hari ini.
Terdapat kesan kotor pada tingkap dan kesan calar menegak, dipercayai sebagai cap jari, yang menunjukkan bahawa Teoh melawan sebelum dia jatuh, peguam bela Gobind Singh Deo, yang menjadi peguam pemerhati bagi keluarga Teoh, berkata pada inkues mengenai kematian Teoh.
Gobind Singh memberikan cadangan itu kepada pathologis forensik dari Pusat Perubatan Universiti Malaya, Dr Prashant Naresh Samberkar, yang berkata “Ianya mungkin.”
“Pertimbangan saya ialah mangsa berada dalam kedudukan mencangkung. Saya berpendapat tidak mungkin si mati berdiri pada belebas tingkap memikirkan ketinggiannya 178sm,” kata Dr Samberkar yang berpengalaman lebih 10 tahun dalam forensik pathologi.
Katanya beliau menjumpai tanda garis berukuran 3mm pada satu-satunya kasut Teoh yang dalam pendapat saya, adalah konsisten dengan kemungkinan Teoh mencangkung di belebas tingkap. -
Sumber:Bernama

No comments: