Sunday, July 26, 2020

MENGAPA SABOTAJ RAKYAT MALAYSIA YANG IKUT SOP?





Tidak Boleh Dipercayai Lagi!

Sebelum ini, mereka yang pulang dari luar negara telah diberikan keistimewaan untuk kuarantin di rumah berbanding kuarantin 14 hari di hotel. Siapa sangka, beberapa insiden gelang pink yang viral itu hanya secebis kisah sebenar keadaan individu-individu yang dikuarantin!

Maka tepatlah kerisauan rakyat dan tindakan pantas kerajaan mewajibkan kuarantin di pusat kuarantin kepada mereka yang pulang ke Malaysia selepas ini.

Namun lebih membimbangkan, individu yang masuk ke Malaysia pada saat-saat akhir. Terlalu banyak gambar viral yang melihat keadaan di sempadan negara kita menunjukkan berduyun- duyun memasuki Malaysia.

Apa yang kita perlu lakukan? Kita perlu jaga kita. Sentiasa amalkan penjarakan sosial. Laporkan pada polis/KKM jika anda mendapati terdapat perlanggaran SOP kuarantin oleh individu yang sepatutnya kuarantin.

Ingat. Jangan sampai kita perlu PKP semula! Kita jaga kita. Bersama kita berperang melawan COVID-19.

Sumber:

https://www.facebook.com/1712327752390423/posts/2692213957735126/


2 comments:

Sakit hati said...

Sia-sia kena kurung dkt rumah lebih 2 bulan, kesilapan yang tak sepatutnya berlaku di mana warga yang pulang dari kayangan tidak di kurantin di tempat yang sepatutnya. Kerajaan terlalu percaya dengan beruk kayangan ini supaya mengikut sop. Inilah padahnya...anda ingat kami ada masa untuk dikurung lagi???????

Unknown said...

Buang masa berkurung..sampai xblh berkerja..kami pekerja swasta ..bila xkeja mmg byk kerugian..