Wednesday, April 8, 2020

MAHASISWA MENGELUH DAPAT BANTUAN MAKANAN BIASA-BIASA.

 Foto-Tweeter

Dah kenapa dengan makanan tu? Siap ada ayam dan dan sayur lengkap pun masih nak mengeluh.

Cuba bayangkan jika Malaysia dalam keadaan darurat nak dapat sebuku roti pun susah atau letak diri tu ditempat orang-orang  miskin yang terpaksa lapik perut hanya sekali dalam sehari atau langsung tidak dapat makan 2-3 hari.

Mengeluh itu sebenarnya tanda kalian tidak bersyukur dengan rezeki yang Allah kurniakan.

Ya mungkin yang mengeluh ni anak orang-orang berada dan tidak mewakili semua mahasiswa tetapi aku agak kecewa dalam situasi seperti ini pun masih ada manusia yang tidak tahu berterima kasih dan terima rezeki seadanya.




8 comments:

Warga tua pesara Kerajaan said...

Siapa patut bertanggung jawab tanya berapa harga sebungkus. Lojik, berpatutan atau sebaliknya. Bagaimana pula kualiti dan rasanya.

Anonymous said...

Kelab mahathir. Mahathir orang kaya. Billionaire. Makanan seperti itu bukan ada dalam menu.

Anonymous said...

KENYATAAN MEDIA MAJLIS SETIAUSAHA PAKATAN HARAPAN

7 April 2020

KERAJAAN PERLU BERHENTI MENYALAHKAN PENJAWAT AWAM

Majlis Setiausaha Pakatan Harapan melahirkan rasa kesal terhadap perkembangan mutakhir ini berkaitan pemecatan beberapa jawatan dalam agensi dan Syarikat Berkaitan Kerajaan (GLC).

Tindakan Kerajaan memecat jawatan-jawatan lantikan Kerajaan sebelum ini daripada golongan professional pada masa ini adalah tidak wajar dan bukan keutamaan.

. bla.. bla... blahhh..bole blahh..bla...

blaa..blahhh..bole blahhh...

YB DS Shamsul Iskandar Mohd Akin
Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN)

YB Datuk Wira Dr Mohd Hatta Ramli
Parti Amanah Negara (AMANAH)

YB Liew Chin Tong
Parti Tindakan Demokratik (DAP)

Persoalan yang 'walaun mudah lupa'

Sejak bila DAP jadi champion dalam membela penjawat awam nih...!? mana pergi pakar formula@strategi DAP iaitu Tony Phua..!?

menuduh penjawat awam sebagai membebankan Kerajaan adalah pemimpin Pakatan Harapan, khususnya Tony Pua, Ahli Parlimen Damansara dari DAP (25 Oktober 2016).

Yang menegaskan mengenai betapa Kerajaan tidak perlu takut untuk memecat penjawat awam adalah pemimpin Pakatan Harapan (PH), khususnya Kerk Chee Yee, EXCO Kerajaan Melaka dari DAP (18 September 2018).

Yang menegaskan mengenai keperluan untuk terus melakukan proses pembersihan kepada penjawat awam di Kementerian-kementerian ialah pemimpin PH, khususnya Dr Ong Kian Ming, Ahli Parlimen Bangi dari DAP (17 April 2019).

Yang mendesak Kerajaan supaya mengurangkan bilangan penjawat awam di dalam negara adalah pemimpin PH, khususnya Wong Ling Biu, Ahli Parlimen Sarikei dari DAP (19 November 2019).

Yang menuduh penjawat awam menjadi ‘deep state’ dan mensabotaj Kerajaan adalah pemimpin PH, khususnya Lim Kit Siang, Dr P Ramasamy, Charles Santiago, Ronnie Liu, Khalid Samad, Aiman Athirah dan Sivarasa Rasiah dari DAP, PAN dan PKR (sepanjang 2019, khususnya November).

Yang memindah dan menyejuk bekukan (‘cold storage’) penjawat-penjawat awam utama Kerajaan, termasuk Ketua-ketua Setiausaha Kementerian, ialah Kerajaan PH (2018 dan 2019).

Yang mempersoalkan pemberian bantuan tunai RM500 kepada lebih 1.5 juta penjawat awam adalah pemimpin PH, khususnya Datuk Ngeh Koo Ham, Ahli Parlimen Beruas dari DAP (28 Mac 2020).

Unknown said...

NAK tau harga bagai...udah kerajaan beri PERCUMA lgi byk soal...org jenih camni puak² pembangang suke le...jdikan umpan... ELOK bagi makan sehari sekali je...Baru dia tahu betapa NIKMAT dpt makanan PERCUMA...

KSR said...

Mungkin tak pernah tinggal di sekolah berasrama dan tidak pernah rasa makanan disana. Lauk ikan jaket adalah makanan biasa disana supaya tegal biasa bila keadaan memaksa.

Unknown said...

Jangan kufur nikmat. Pandang ke bawah ..jangan sentiasa mendongak ke langit. Jika ada yg memberi, bersyukurlah. Tidak perlu mencari alasan untuk mencaci.

Anonymous said...

bantuan makanan percuma utk pelajar yg tkleh keluar PKP ni.
kira ok la tu lengkap semua..

Unknown said...

Tu zaman 80an..