Sunday, November 3, 2019

DOMPET TERCICIR: HAMPIR RM1000 MAKCIK NI SWAP PAYWAVE AKU.



Teknologi sememangnya bermanfaat jika digunakan dengan cara yang betul. 

Salah satu teknologi yang sangar popular sekarang ialah teknologi cashless.

Antara teknologi cashless yang popular ialah paywave  dan touch n go.

Namun apabila teknologi ini jatuh kepada tangan yang salah maka padahlah jawabnya.

Berikut adalah kisah yang tular dan dikongsikan oleh saudari Zetty Rahman. Sama-sama kita bantu dan ambil ikhtibar dari apa yg telah berlaku.

Aku mencari makcik ni.

Isnin Kelmarin wallet aku tercicir kat area PHD BANGSAR. Mula2 aku ingat tercicir dalam kereta. aku cari merata tak jumpa2 dan time tgh nk call bank tahu2 duit dalam dua2 account bank aku dah KURANG. 

Bila aku check online ada 3,4 transaction DALAM tempoh masa wallet aku hilang tu.

Makcik kau da TERJUMPA wallet aku tu, kau ambik jela semua yg ada dalam tu, TAPI KENAPA kau mesti nk swap 2 2 kad bank aku TANPA RASA BERSALAH beli barang DAPUR KAT ROSYAM MART SETIAWANGSA & AEON WANGSA MAJU?

tu duit simpanan kawin aku makcik,
yang aku sakit hati sgt. vdeo bawah ni dia seboleh2 nk cuba guna card aku tu sampai boleh untuk paywave beli barang dia.



Report polis aku ada kat bawah & kerugian almost 1k, dr smlm sampai ke harini turun naik jpn, jpj, dan bank sampai harini masih belum selesai.



-terima kasih manager rosyam mart baik hati nk tlg aku bg vdeo makcik ni walaupn ada 13 kaunter dorg nk kena check cctv.

Terima kasih jugak korg yg share post ni. hanya Allah saja yang dapat mmbalas budi baik kalian.

Sumber : FB Zetty Rahman

2 comments:

thamdi said...

Nampak mcm Suci je muka dia. Tp xpe... Allah ada makcik oi....

I said...

Tutup aurat... bertudung... dah agak berumur tapi sayangnya pencuri. Saya harap makcik ni bukan orang Islam.Agama Islam dgn ajaran Nabinya menggalakan umatnya membantu orang yang dalam kesusahan tetapi makcik ni menambah lagi sengsara orang lain...