Sunday, March 10, 2019

CINA KELANTAN NI SEKOLAHKAN PEMIMPIN DAP...

Semakin hari semakin tular kenyataan² yang bersifat kertelaluan dikeluarkan pemimpin² DAP.

Antara yang lantang bersuara ialah Nga Kor Ming dan kenyataan terbaru beliau telah menimbulkan rasa kurang senang bukan sahaja kaum Melayu bahkan bangsa lain turut menempelak kenyataan² NKM tersebut.

Berikut adalah printscreen kenyataan seorang Cina Kelantan bernama Clement Woo terhadap kenyataan NKM yang menggambarkan penyatuan PAS & UMNO seperti Taliban:



1 comment:

Anonymous said...

Mrk takut dgn penyatuan Melayu dan Islam sampai sanggup melemparkan tuduhan akan berlaku pemerintahan taliban jika pas dan umno memerintah negara suatu hari nanti.
Ditambah lagi dgn kenyataan nobita yg mgisytiharkan perang antara Islam dan bukan Islam.
Di mana kewajaran mrk yg terlalu takut kehilangan kuasa atas penyatuan tersebut. Sejarah telah membuktikan melayu dan Islam di negara ini begitu bertoleransi dgn para pendatang bahkan diterima sebagai warganegara.
Dap tersangat khuatir kebodohan mrk dlm menipu rakyat makin terbongkar dan sedikit demi sedikit rakyat akan hilang kepercayaan kpd mrk. Ini menyebabkan usaha mrk selama berpuluh2 tahun akan musnah jika penyatuan tersebut gagal dibendung.
Dulu semasa bersama pas mrk sanggup menerima dan menyokong hudud. Setelah mrk mempunyai kuasa dgn kerusi yg banyak serta sikap ego yg melampau mrk mula anti dgn sistem syariah Islam tersebut. Bahkan mrk sanggup mengutuk dan mghina rakan yg sama2 berjuang dgn mrk.
Maka sikap prejudis, bongkak dan merasakan mrk adalah yg terbaik akan membuat dap ditolak majoriti Melayu dan bumiputera di negara ini.