Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Sunday, August 27, 2017

WAHAI PEMINAT DURIAN SEKALIAN MARILAH KITA BERSATU!!!


8 comments:

Anonymous said...

ello brother, ingat tanam durian ni mcm tanam taugeh ke? mlm ni campak esok pagi dah tuai. tok wan ingat kalau mamat yg dok cadang boikot tu kita mai suruh tanam sendiri, jaga sendiri rasanya bila berbuah lepaih 7 atau tahun mahu mamat tu jual 200rm sekilo...seksa cu ooiii sebelum dpt hasil

Anonymous said...

Bagus cadangan memboikot beli durian pakai timbang cekik darah, berat lagi kulit durian dari isinya perniagaan macam ni menipu namanya dan tak diberkati allah.

Si Merah Delima said...

aku 'PUASA" makan durian sebab mahal terlajak, camana nak sokong barang Malaysia?

Sayed Noordin said...

Harga buah durian..macam pasaran saham ..kalau buah banyak...permintaan kurang..harga akan rendah..kalau buah kurang,permintaan tinggi..harga akan melambung,tambahan lagi hendak dieksport ke Singapura,China dan Korea.Dengan itu,pasaran tempatan akan kurang buah durian dan harga naik.

Anonymous said...

betul hanya yang tanam pokok durian yang tau betapa seksanya menungu ia berbuah dan menjaganya dari di curi oleh penyangak pencuri durian di malam hari

Anonymous said...

kalau pun nak mengaut untung jangan sampai kita menzalimi orang lain..sebab dah banyak contoh yang Allah tunjukkan. Di Perak dah ada 2 tempat bila orang kita bermegah dan menzalimi ketika menjual durian ni Allah balas sekali jer... sampai sekarang dah takde lagi buah durian yang dapat diorang jual , Faktanya senang je rezeki datang dari Allah dan Allah tak larang kamu mencari keuntungan daripada usaha kamu tapi sikap Menindas tu Allah tak pernah redho. Hukuman dan pembalasan Allah boleh bila-bila masa dan dalam apa jua bentuk dan rupa. sebagai manusia yang mempunyai akal pertimbangkan setiap satu peringatan Allah

Anonymous said...

buat apa makan durian..
busuk kentot.
heeeeee...tak berkenan teman

Anonymous said...

Makan durian tak baik, boleh sebabkan kencing manis...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Bloglist 1

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)