Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Thursday, August 24, 2017

ALHAMDULILLAH RUPANYA MASIH ADA ORANG INDONESIA YANG BERFIKIRAN WARAS DAN RASIONAL...


2 comments:

Anonymous said...

yg ajak perang tu x ngaji usul feqah tu..sebabnya kalo x perang,kesan dia malu sikit la,sikit sangat je pun. kalo perang lak kesan dia lagi teruk..ko pilih la yg malu seciput tu.. ni semua perangai bodoh mcm pentaksub politik gak la..kes belagak pandai je walhal nak pilih antara 2 mudarat pun x reti.. ikut napsu.. harapkan pujian dan junjung ego sekelumit,dia pun pilih mudharat yg besar last2 nyusahkam semua orang..x caya tengok kat syiria.. hehe.. yg pilih berlembut di pandang dusta dan pengecut yg lantang dan nak perang di pandang benar hahahaha.. ini la manusia2 bodoh.. sebiji perangai mcm pentaksub2 politik hehehe.. yg heran kalo anak bini dia kene pegang dan acu parang kat leher oleh perompak tau pulak dia ikut sunah, pakai usul feqah.. dia pilih mudharat yg ringan, iaitu slowtalk dlu ngan perompak tu, xda lak dia pilih yg besar lawan perompak tu terus hehehe.. tapi yg x kene kat anak bini dia, dia ikut nafsu pilih mudharat yg besar hehe.. x caya tengok syiria hehehe... dunia2.. hihi.. yg bodoh ikut nafsu dipandang benar, yg benar dipandang dusta.. inila fitnah akhir zaman..yg jahil agama buat2 paham agama.. padahal nak urus antara dua mudharat pun x reti hihi.. ikut nafsu sendiri tapi dia perasan mcm ikut nabi... adoiii..

Anonymous said...

last2 kat syiria tu disebabkan puak2 poyo2 pilih nak berperang maka habis la muslim2 yg x berdosa kene sapu termasuk anak2 kecil yg dalam buai..nak urus dua mudharat pun x reti walhal nabi dah ajar camne nak urus,kene pilih yg ringan.. kalo ikut nafsu, nafsu mestila nak tunjuk teror,nak kan pujian,nak kan sanjungan, nak memelihara ego, maka semestinya la nafsu akan pilih mudharat yg besar..padahal nabi suruh pilih yg ringan kalo jumpa dua mudharat.. last2 susahkan makbapak n semua orang heheheheh, kalo susahkan ko sorang je xpe la jugak hihi.. bodoh..kat malaysia pun yg taksub politik pun lebih kurang gitu la, x caya ko tanya pas, pas telah pilih mudharat yg besar dalam politik, maka kesan dia pecah belahla masyarakat muslim kat malaysia ni dibuatnya.. last2 sekarang dia kata dap tu x betul hehehe.. dap tu x betul orang dah tau lama, dan orang pun dah lama gtau ko dap tu x betul.. umno yg bongok tu pun tau dap tu x betul.. last2 memilih mudharat yg besar di antara 2 mudarat ko tu tadi menyebabkan pecahbelah sesama muslim, skrg ko kata dap tu x betul pulak hahaha.. wei benda tu orang dah tau lama la hahaha.. itu la, kuasa punya pasal ko pilih mudharat yg besar.. sampai pecah belah muslim pasal politik hihihi.. itu baru intai bab feqah,kat situ pun ko dah amal yg nabi saw x wariskan.. belum intai bab aqidah gi tu,jangan2 ada yg pegang akidah Allah ada wajah tapi tak mcm wajah kita.. Allah ada tangan tapi x macam tangan kita.. Allah duduk atas langit,tapi x duduk mcm kita.. masak2.. hihihi..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Bloglist 1

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)