yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Tuesday, February 21, 2017

SEBELUM KORANG NAK BUAT KENDURI KAHWIN BACA DULU NASIHAT PAKCIK NI...


4 comments:

Anonymous said...

kalau bole bab kenduri kahwin ni buat kecik je, sebab nya yg datang kenduri tengah hari petang kang dah lupa. so apa nang di grand kan sangat

Anonymous said...

Byk yg ceduk byk2 tapi x abis...lg x ikut sunnah...ikut setan...kdg2 bkn x ckp krn xde lauk...byk yg membazir...sedih tgk...so ckp dgn pakcik tu...x ckp..beratur lagi

Anonymous said...

Buat kenduri kesyukuran dah ler, tak yah nak buat majlis yg perabis puluh puluh ribu tu. Kot ader org ngater pun sekejap jer.

Taosuotaosuo suo said...

Terima kasih Tuan admin dan penyumbang kisah kenduri kahwin.
Merojok kpd sunnah Rosul S.A.W. dlm melayan tetamu adalah baik, namun banyak perkara yg terang2 wajib telah tidak dihiraukan.
Mengecil jumlah tetamu sesuai dgn bajet mungkin memberi kesan pd kutipan melalui salam atau sampul kecil.
Mungkin kita perlu tumpu pd menjaga diri dan ahli keluarga dari api neraka...(al Tabrim, 6) dan memantapkan ilmu adanya.
Wassalam.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Bloglist 1

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)