yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Thursday, January 5, 2017

KENAPA MELAYU SUSAH NAK BERJAYA DALAM PERNIAGAAN? INI ANTARA JAWAPANNYA...



Sekarang korang faham kenapa orang Melayu susah nak berjaya dalam bisnes... 

7 comments:

Anonymous said...

pegawai2 melayu malu nak minta2 pd kontraktor melayu; dosalah. rasuahlah. tp tak malu minta pd kontraktor cina.

Anonymous said...

Orang melayu kurang berjaya dalam perniagaan antara disebabkan mereka tidak istiqamah,buka sehari,tutup 2 hari...tidak tekun dan suka bersantai...kalau benar2 komited dan tekun serta tidak bosan orang melayu boleh berjaya

Anonymous said...

Bukan rasuah. Itu hadiah la

Anonymous said...

cer tanya jutawan muda pkr...dia niaga apa?

Anonymous said...

Melayu kalu jadi kontraktor, nipu yg lebih. Janji siap 2 bulan, 2 tahun pun belum tentu siap, silap2 cabut separuh jln bila dah dapat duit. Kualiti kerja pula out sungguh, yali kalu cakap berdegar2, itu ini semua blh buat cantik. Mungkin bukan semua tapi setiap kali begitulah biarpun pak aji tua ker yg berpelajaran ker mahupun yg sembahyang tak tinggal...nipu tu mcm wajib lak, mungkin tak semua tapi semua berubahlah kpd kebaikan.

Anonymous said...

Dpt derma dr pak arab kot?
Kan org arab suka derma bilion2

Anonymous said...

Kalu share jual tanah 3 orang, dpt duit dia bolot dua orang je. Naik turun mahkamah la jugak. Sampai la ni tak habis2...adoii

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Bloglist 1

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)