yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Saturday, January 7, 2017

DISAAT PEMIMPIN KITA TIDUR DIATAS TILAM EMPUK, INILAH NASIB SEGELINTIR RAKYAT KITA (GAMBAR)


7 comments:

Anonymous said...

Dimana ni tuan admin...sedih melihat keadaan ibu dgn anaknya

Anonymous said...

Apa petanan pimpinan politik islam? Tengok saja ke atau tidak perlu buat apa2. Bila ada kuasa baru nak bertindak? Kadang2 malu pada anak2 mufa (tanpa serban, tanpa jubah, ilmu agama cukup2 makan) mengambil peranan membantu. Buat program menyantuni golongan homeless @ gelandangan, buat program dapur jalanan... orang yg kata berilmu agama, cakap berdegar2 di masjid surau, apa pun tak buat... sesungguhnya, lebih mulia jiwa anak muda drp golongan yang berteori dan bersyarah ini. Wallahuaklam

Anonymous said...

Pemimpin dah kenyang...

Anonymous said...

Pernah dengar tangan kanan memberi, tangan kiri tak tahu? Setiap kebaikan oleh yang cakap berdegar degar tu, perlu diberitahu ke? Yang kita tak dgr, itu lg mulia daripada orang yang war warkan aku tolong orang tu, aku tolong orang ni.

Anonymous said...

Apa yang mereka buat kita tak tahu, biasanya jenis yang orang mcm ni membantu dlm diam. Bukan jenis dah tolong, pastu update FB.

khalid ngah baharudin said...

Dlm bab sedekah diharuskan war war kan pada org ramai.. So kita dpt contohinya.

khalid ngah baharudin said...

Yg penting ikhlas

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Bloglist 1

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)