yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Sunday, August 21, 2016

ORANG PEJABAT AGAMA DAN PENCEGAH MAKSIAT WAJIB BACA POST INI...


6 comments:

Pantai Aceh said...

Hok dia tu patut profesional dulu la. Udah buat report ke sblm masuk media sosial? Kasi tunjuk report dlu la baru bleh viral kalo x de tindakan...hok bangang

wan amero said...

Baso bengong apa kaitan report dgn viral?Pencegah maksiat pun mmakan rasuah jugak ke?

Lelaki Dicermin said...

Aku ada seorg kawan.. ibu tunggal. Ada seorg anak..dia tinggal sebelah negeri selangor. Bagusnya negeri tu..seorg ayah nak beri nafkah pd anaknya.. mesti
Masukkan duit ke jab agama negeri. Jab. Agama akan buat cek utk beri bekas isteri utk nafkah anak. Bg aku baguslah sistem tu.. masaalahnya..k/tangan
jab agama negeri tu..seolah paksa kwn aku tu ambik cek tiap2 bulan..kalau mintak tolong masukkan cek ke bank.. berbagai2 alasan di beri. Kalau ambik cek tu.. mula ajak minum.. ajak keluar..jadi kawan aku jadi rimas.. asyik tiap2 bulan je ajak keluar. Kwn aku bawa aku... utk elakkan k/tangan tu ajak keluar. Masa kat opis jab agama tu dia tunjukkan mana k/tangan yg sering ajak dia keluar..kalau tgk muka memang pijak semut tak mati. Siasat Rupanya k/tangan jab agama pilih ibu tunggal yg berkerjaya je utk dia pasang lukah..yg muskil kenapa ibu tunggal yg belerjaya je di pelawanya..bg aku jab agama islam tak boleh di jadikan contoh. Cara kerja jab itu selalu di perkatakan org ramai..

kampong lad said...

Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu masuk ke dalam mana-mana rumah yang bukan rumah kamu, sehingga kamu lebih dahulu meminta izin serta memberi salam kepada penduduknya; yang demikian adalah lebih baik bagi kamu, supaya kamu beringat (mematuhi cara dan peraturan yang sopan itu).
(An-Nuur 24:27)

Maka sekiranya kamu tidak mendapati sesiapa (yang berhak memberi izin) maka janganlah masuk ke dalam rumah itu sehingga kamu diberi izin; dan jika dikatakan kepada kamu "baliklah", maka hendaklah kamu berundur balik; cara yang demikian adalah lebih suci bagi kamu; dan (ingatlah) Allah Maha Mengetahui akan apa yang kamu lakukan.
(An-Nuur 24:28)

Wahai orang-orang yang beriman! Jauhilah kebanyakan dari sangkaan (supaya kamu tidak menyangka sangkaan yang dilarang) kerana sesungguhnya sebahagian dari sangkaan itu adalah dosa; dan janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang; dan janganlah setengah kamu mengumpat setengahnya yang lain. Adakah seseorang dari kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? (Jika demikian keadaan mengumpat) maka sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Oleh itu, patuhilah larangan-larangan yang tersebut) dan bertaqwalah kamu kepada Allah; sesungguhnya Allah Penerima taubat, lagi Maha mengasihani.
(Al-Hujuraat 49:12)

1.apa beza antara rumah dgn rumah sewa, bilik sewa?

2. bukankah perbuatan2 itu dilarang (haram) oleh allah swt & siapa yg menghalalkan?

samprong samperiit said...

ramai yg di pejabat/majlis agama shaitan bertopengkan manusia..

Anonymous said...

Saya cadangkan kepada Puan tersebut supaya membuat laporan polis tentang kejadian memalukan itu. Selepas itu saman di mahkamah. Supaya boleh direkodkan kejadian dan keputusan mahkamah akan menjadi panduan atau precedent untuk masa hadapan. Dengan adanya precedent tersebut maka SOP jabatan juga akan terpaksa di ubah supaya lebih profesional dalam perlaksanaannya. Sesungguhnya memalukan orang terutama sekali dikhalayak ramai adalah sangat sangat sangat TIDAK ISLAMIK....dosa besar tu.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Bloglist 1

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)