Saturday, May 28, 2016

BOLEH MENANGIS PEMIMPIN PAKATAN HARAPAN BILA BACA KENYATAAN DR.MAZA NI...

3 comments:

Anonymous said...

Hai orang-orang yang beriman, taatilah Allah dan taatilah Rasul (Nya), dan ulil amri di antara kamu. Kemudian jika kamu berlainan pendapat tentang sesuatu, maka kembalikanlah ia kepada Allah (Al Qur'an) dan Rasul (sunnahnya), jika kamu benar-benar beriman kepada Allah dan hari kemudian. Yang demikian itu lebih utama (bagimu) dan lebih baik akibatnya.

Apakah kamu tidak memperhatikan orang-orang yang mengaku dirinya telah beriman kepada apa yang diturunkan kepadamu dan kepada apa yang diturunkan sebelum kamu? Mereka hendak berhakim kepada thaghut, padahal mereka telah diperintah mengingkari thaghut itu. Dan syaitan bermaksud menyesatkan mereka (dengan) penyesatan yang sejauh-jauhnya.

Apabila dikatakan kepada mereka: "Marilah kamu (tunduk) kepada hukum yang Allah telah turunkan dan kepada hukum Rasul", niscaya kamu lihat orang-orang munafik menghalangi (manusia) dengan sekuat-kuatnya dari (mendekati) kamu.

kalau pun hukum hukum lain yang nak dijalankan apa masaalahnya
itukan hak orang Islam untuk amalkan perintah dari Allah
amno Islam pas Islam
kerjasamalah untuk islam dalam negara Islam
takut manusia atau takut Allah
diperingkat negara tak mau buat biar diperingkat negeri buat

nampak jelas siapa yang tidak mau kepada hukum hukum ini
dengan bermacam alasan.
barangsiapa yang menyokong puak yang tidak mau berhukum dengan hukum Allah tunggulah padahnya

Anonymous said...

kenapa pilih tajuk artikel mcm tu? kita patut lebih matang dalam politik

Na'im Nikmat said...

Satira politik ni boleh dtg dlm pelbagai bentuk. Ada org guna kartun ada org guna jenaka ada org guna penulisan serius... Sarkastik blh dtg dlm pelbagai bentuk...