Thursday, March 31, 2016

RASA BANGGA JADI MELAYU BILA TENGOK GAMBAR NI...





Entah dimana silapnya...

3 comments:

Pencolekhangek said...

Takde ape silapnya. Perintah Allah s.w.t. dah sampai. Petunjuk nabi s.a.w. dah dengar. Namun kerana bangsa yang majoritinya bingai dan hidup taraf hamba abdi yang boleh diberi gula-gula yang manis tapi tidak mengenyangkan maka orang Melayu tidak akan berubah macam bangsa-bangsa yang maju. Ugama suruh cari ilmu, darjah 5 dah berhenti sekolah. Ugama suruh membaca, bila dah khatam al quran atau dapat ijazah, terus tutup al quran dan buku. Ugama suruh jaga amanah, dari ketua keluarga, ketua kampung, wakil rakyat, ustaz dan lebai sampaikan ke menteri semuanya khianat. Nampak saja macam maju,sebenarnya Melayu hanya menumpang arus kemajuan dunia. Macam benda-benda yang mengalir atau hanyut atau belayar ke kuala sungai Amazon. Kapal belayar, feri dan bot kelayar tapi sampah sarap dan taik juga sama hanyut ke kuala dibawa arus.

Unknown said...

klu cari ilmu tak kan jumpa, nabi suruh tuntut,tuntut lah ilmu .. bkn belajar. klu belajar maka jadi lah yg mcm dlm gmbr diatas..

Anonymous said...

Alhamdulillah...tahniah kepada kedua-dua beradik itu...dalam ke"hodoh"an dan akal akhlak yang menimpa sebahagian kecil remaja melayu dan islam, tuhan telah menggantikan ke"cantik"an akal kepada dua remaja india ini...semoga sebahagian kecil remaja melayu dan islam ini diberikan petunjuk dan hidayah oleh Allah yang maha mulia dan maha pemaaf...