yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Friday, March 4, 2016

INILAH SEBABNYA MENGAPA ORANG KUALA PILAH WAJIB SOKONG UMNO SAMPAI BILA2...


8 comments:

Anonymous said...

Ada beberapa pihak yang memegang geran jalan, sekaligus sebagai pihak yang membina dan menyelenggara jalan di bawah tanggungjawabnya:

1. Jalan Persekutuan-diselia oleh Kerajaan Persekutuan
2. Jalan Negeri-diselia oleh Kerajaan Negeri
3. Jalan Perbandaran-diselia oleh Pihak Berkuasa Tempatan
4. Jalan Luar Bandar-diselia oleh Kementerian Luar Bandar
5. Jalan Swasta
6. Jalan Persendirian

Dari senarai di atas, nombor 5 dan 6 bukan terletak dalam tanggungjawab kerajaan yang berkenaan.

Na'im Nikmat said...

Hendak seribu daya, tak mahu seribu dalih...

Anonymous said...

Mcm jln tempat babie berkubang walaupun dah dekat 60 tahun merdeka....

Anonymous said...

Contohilah kebanyakan penduduk di kuala pilah tu...kebanyakan mereka sentiasa bersangka baik kepada kerajaan negeri dan kerajaan persekutuan... mereka memahami masalah kewangan yang dihadapi oleh kerajaan negeri dan kerajaan persekutuan... kalangan mereka sentiasa ini sentiasa menanam sepenuh kepercayaan kepada kerajaan negeri dan kerajaan persekutuan bahawa bantuan akan diberikan walaupun mengambil masa puluhan tahun...kesabaran kebanyakan mereka ini sangat patut kita contohi...rakyat seperti ini yang sangat berharga semasa pilihan raya umum nanti...terbaik lah kepada kebanyakan orang kuala pilah ni...salute dan tabik spring dari saya... :-)

Anonymous said...

Assalamu'alaikum. Saya setuju dengan saudara naim...

Anonymous said...

Pandangan Anon March 5, 2016 at 1:33 AM adalah pandangan objektif bukan emosional. Lain orang punya tanggungjawab kenapa pula lain orang yang kena jawab.

Anonymous said...

Waaahhh.. bukan main banyak jalan yg ko tunjuk 1:33AM.. yg 5 dan 6 jadi alasan ko kukuh ko la ni yer.. jalan mendapatkan untung (gst)kenapa kerajaan boleh buat.. tak payah nak minta kebenaran pun nak ambil duit persendirian..

nazi kelawar said...

Assalamualaikum. Dalam Akta Tanah, kerajaan boleh mengambil tanah sesiapa dan bagaimana sekalipun bagi tujuan kemudahan awam.Tidak ada bicara apapun jua jika kerajaan mahu.Bersetuju dengan Tuan Naim Nikmat, hendak seribu daya tak hendak seribu dalih.Cuma ada diperuntukkan, tuan tanah boleh menuntut nilaian harga menurut pasaran semasa.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Bloglist 1

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)