yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Wednesday, February 3, 2016

KORANG UNDI LAGI PEMBANGKANG KAT SELANGOR, TENGOK APA BALA KORANG DAH DAPAT...


Apa sebenarnya yang rakyat perlukan daripada sebuah kerajaan? Melihat kepada kenaikan kos sara hidup, kerajaan yang baik seharusnya meringankan bebanan rakyat dengan memberi pengecualian cukai seperti yang dilakukan oleh Kerajaan Negeri Selangor ditambah pula dengan perkhidmatan bas percuma sedikit sebanyak mampu mengurangkan bebanan rakyat yang agak kurang berkemampuan...

Kita tidak mahu Kerajaan yang hanya pandai berjanji tapi tidak pernah menepati...

8 comments:

Anonymous said...

pasti kan orang malaysia je naik.

Na'im Nikmat said...

Perlu ada pengawasan oleh pihak berwajib...

lanun botak said...

Ini sudah kurang ajar.tolak kerajaan mcm ni.undur azmin ali...
p/s : if u know what I mean

Anonymous said...

naik percuma tunjuk IC dulu baru bangla, PATI tak naik..... tapi ada la plak pakai IC palsu...

Anonymous said...

Patut ada mcm pas naik bas utk warga negara aje, ada pas boleh naik percuma. Ini bas penuh ngan warga asing, sakit kepala.

Anonymous said...

9.00 am...busuk hati.

Anonymous said...

seluruh selangor menikmati bas percuma julai ini? biar betul en na'im oi... ini dah masuk lawak skala besar ni. jangan jadi seperti lawak2 asal semasa mb terkini baru dapat kerusi mb. habis semua lubang sampah, longkang tersumbat dan sebagainya dia terjun. kini, ada lagi ke aktiviti terjun longkang dan sampah yang pernah dibuatnya dahulu? tak pastilah samada nombor hotline yang diberi untuk melapor soal sampah, parit tersumbat dan nyamuk banyak tu masih beroperasi. berapa agaknya bajet 2016 oleh selangor, adakah bertambah atau sedikit berkurang berbanding 2015? jika berkurang (dipadankan dengan anggaran penyusutan kutipan cukai akibat fenomena ekonomi global)bagaimanakah prasarana bas percuma itu dapat disediakan? beli bas2 swasta yang sedang beroperasikah? beri token kepada penumpang yang naik bas dan dituntut oleh pengusaha baskah? atau beri kontrak kepada syarikat2 segera kepunyaan kroni untuk melaksanakannya secepat mungkin? bulan julai, lebih sedikit 5 bulan dari sekarang bukanlah tempoh yang lama. kenapa begitu cepat kerajaan selangor membuat keputusan? keadaan tergesa-gesa yang disengajakan ini seolah ada agenda lain yang tersembunyi. adakah bas percuma di kajang sudah menunjukkan impak positif atau hangat2 taik ayam? pendatang asing tidak akan naik baskah? untuk difikirkan bersama,adakah logik atau retorik. adakah 'face lift' pintu gerbang bersesuaian dengan nilai menghampiri rm10 juta? juga adakah baik pulih menara masjid negeri perlu memakan kos sehingga rm32 juta? banyak sebenarnya cacat dan cela dengan pentadbiran kerajaan baru selangor dibandingkan dengan apa yang dilakukan oleh bekas mb yang dipaksa turun tempohari. dengarnya air juga tidak semestinya percuma, apatah lagi bas percuma yang belum tentu bijik butir tentang perlaksanaannya. en. na'im nikmat sedang bermimpi agaknya.

Anonymous said...

Pasti kan warga asing membayar.... Jgn naik free Mcm rakyat Malaysia. Jk di komuter kta bleh lihat 65 % warga asing... Koc lelaki.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Bloglist 1

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)