yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Wednesday, February 17, 2016

ISTERI PEMIMPIN KENA RABA DENGAN WARGA ASING?



Korang pernah dengar pasal kes tu? Kes macam tu hanya akan menimpa rakyat biasa khususnya wanita tempatan yang berkerja bersama warga asing yang mencecah jutaan bilangannya...

Hakikatnya selain bekerja didalam sektor pembinaan,perladangan dll segelintri daripada warga asing juga buat kerja separuh masa sebagai kaki raba,kaki cabul dan perogol, selagi tiada anak perempuan/isteri vvip,menteri atau pemimpin umno yang kena cabul dengan warga asing ni selagi itulah mereka bebas buat onar kepada masyarakat tempatan khasnya wanita tanpa rasa takut... Siapa yang kerja kilang atau pernah berkerja dengan warga asing ni tahu betapa gersangnya warga asing ini melihat wanita tempatan...

Dengan kemasukan jutaan lagi warga asing ni sila tanya diri sendiri mampukah kerajaan kawal gejala sosial yang akan berlaku melibatkan warga asing?

Pendatang sedia ada dah 5.8 juta (2.1 juta dengan izin + 3.7 juta tanpa izin - itu yg direkodkan, yg belum rekod kita tak tahu berapa). Ni nak tambah lagi 1.5 juta. Jadi 7.3 juta dah.

Jumlah 7.3 juta ni dah kurang lebih separuh dari tenaga kerja warga tempatan iaitu kira-kira 14-15 juta.
14 juta + 7 juta = 21 juta. Saya bukan nak kritik, tapi pernah tak ada kajian rasmi yg nyatakan bahawa Malaysia benar2 memerlukan tenaga kerja seramai itu?

Sepatutnya kita dah berusaha meningkatkan penggunaan teknologi dlm bidang perladangan, pembinaan dll utk kurangkan tenaga kerja yang kebanyakan dari mereka ialah warga asing.

Dalam masa yang sama negara harus bergerak ke arah negara yang berpaksi kepada industri perkhidmatan agar sektor penghasilan dan pembuatan yg byk berpendapatan rendah dan byk menggunakan warga asing dapat dikecilkan bilangannya.

Bagi saya, jumlah tenaga kerja asing yang mencapai separuh daripada jumlah tenaga kerja tempatan adalah terlalu tinggi dan tak mampu dikawal oleh kerajaan dan pihak berwajib...

Tidak dinafikan memang ada dikalangan mereka yang betul2 ikhlas datang mencari rezeki dan ada dikalangan mereka yang kuat dalam pegangan agama tapi persoalannya dengan jumlah yang sangat ramai itu mampukah kita mengawal mereka?


2 comments:

Anonymous said...

takpe... anak tpm msia kan sokong dan hal ni perkara remeh temeh... psai rogol ke perkosa ke tak de hal lah...

Anonymous said...

Untung bebb bawa masuk warga asing dengan cara sah oleh anak bapa menteri yang jadi mentor permit yang dikeluarkan oleh KDN labanya berlipat ganda tidak per;u modal dan bapa polisi dan imagrasi hanya perlu tangkap mereka yang tidak melalui tapisan oleh mentor permit anak bapa menteri ,usah hairan jika kejadian seperti ini berlalku sebab warga asing yang dtang itu semuanya ganteng dan gedik untuk memikat wanita gedik negara.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Bloglist 1

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)