Tuesday, December 29, 2015

MENTERI UMNO VS PELAWAK (GAMBAR)

International Trade and Industry Deputy Minister Datuk Ahmad Maslan's tweet defending his earlier message on the social media site, advising Malaysians to take on a second job in order to earn more money. – Twitter screenshot pic, December 28, 2015.



Saya seorang pelawak, emcee, penulis, pelakon, jurulatih, pengarah. Itu tidak bermaksud saya mempunyai 6 pekerjaan. Ianya bermaksud saya lakukan 6 perkara yang berbeza.Dalam konteks penjawat awam kerajaan anda boleh kata saya pegang 6 jawatan berbeza.

Kerja adalah sesuatu yang anda lakukan setiap hari sepanjang hari. Jadi untuk seseorang untuk memiliki 2 pekerjaan bermakna mereka bekerja minima 2 x 8 jam shift sehari. Yang bermaksud 16 jam bekerja dalam 1 hari.

N'N: Entah kenapa aku rasa lebih baik Harith Iskander jadi Menteri dan Ahmad Maslan jadi Pelawak...

1 comment:

Anonymous said...

How abaout part time online job??