Tuesday, November 3, 2015

MELAYU PATUT MENANGIS LEPAS BACA NI...


4 comments:

Anonymous said...

Kerana Islam bertapak dari kanak2 .bila jatidiri dah bertapak kat hati , takut kalau tak sembayang .ni kat negara kita PAS nak memperkasa kan ISLAM pun kena fitnah daripada orang melayu sendiri. Tapi aku percaya orang melayu Islam beristaqamah tetapi orang melayu tak tahu pula, pasal tak ader sensitivity bila Islam tu di hina. Lagi satu nama ISLAM ni ditakuti puak2 yahudi.

Unknown said...

Pas memperkasa islam.. Maharaja lawak betul...

Anonymous said...

:-) ... Tahniah kepada Muslimin yang mendirikan solat itu. semoga kita semua dapat mengambil 'iktibar daripada perkara diatas. semoga masyarakat Malaysia umumnya dan masyarakat melayu Islam khususnya menyedari bahawa penjuangan Islam tidak sama dengan perjuangan mempertahankan bangsa. Cara hidup Islam adalah untuk dilaksanakan oleh pelbagai kaum. Bangsa Melayu memang majoriti Islam tetapi tidak bermakna Islam dapat dipertahankan oleh bangsa melayu semata-mata...Bangsa lain juga beragama Islam...Saya berharap istilah "Masuk Islam = masuk melayu" dapat dihapuskan dari diari hidup masyarakat Islam dan bukan Islam di negara ini. Saya berharap semoga perjuangan Islam tidak lagi dicampuradukkan dengan perjuangan bangsa. Saya berharap bagi mereka yang memperjuangkan cara hidup Islam di Malaysia ini supaya berpegang teguhlah dengan prinsip anda...Jangan sampai nasionalisme mempengaruhi anda di kemudian hari... hanya sekadar pendapat...sekiranya ada kesilapan dalam pendapat saya silalah tegur dengan baik...apapun saya memuji pekerja muslim diatas kerana mereka tahu kewajipan mereka kepada Allah S.W.T. :-)

Anonymous said...

Hello anon 8:28pm
Jangan buat-buat lupa, presiden PAS pun pernah juga memfitnah fasal pil kuda dan kominis.
Ingat tu!!!