yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Tuesday, May 12, 2015

INILAH MUFTI PALING LANTANG DI MALAYSIA SELEPAS ALMARHUM ISHAK BAHAROM...


8 comments:

Anonymous said...

Abis kau nak Mufti mcm mana. Ikut telunjuk Umno biarpun sah2 zalim. Mungkin kalo ikut telunjuk Umno kau tak marah mcm ni kann? Mmg dasar zalim kat rakyat langsung tak blh kritik. Pi dudok kat bulan lah kalo langsung tak blh kritik

Ridd said...

Assalamualaikum bekas YB UMNO

Zaman YB ada MukaBuku atau Apa aplikasi ke?
Nampak sangat YB2 seorang yg Bodoh dan Bongok....!

Ini Mufti bukan MUSANG BERJANGGUT .

Ini Mufti ada taraf dan guna akal apa yang dia tuntut.

Sepatut YB bersyukur pada zaman YB ramai yang YB bodohkan tapu malang bagi YB zaman ni, kena bijak

Mufti yang ada kat Malaysia ni semua kaki bodek. Takda rasa malu duit gaji dari penat lelah golongan bawah sampai yang atas tapi Mufti Perlis di berakal

Saya cadang kan kat YB2 yg bengab dan lembab patut baca apa TUGAS DAN TANGGUNG JAWAP SEBAGAI MUFTI.

YB BONGOK ....!
BUDAK SEKOLAH AGAMA RENDAH PUN TAHU APA TUGAS MUFTI.

Bikin Malu ..... tanya soalan bodoh.....kalau duit TABUNG HAJI kena samun dengan penyamun MUFTI tak boleh bersuara......kalau duit zakat kena rembat pun MUFTI kena diam.

Manusia yang pernah curi hak orang saja yang akan resah dan tidak tenteram



Anonymous said...

UMNO suka mufti jenis ulamak bisu. Kenapa mesti desak Mufti letak jawatan sedangkan apa yang dikatakan itu benar?
Nampak sangat yang UMNO ni anti Islam.

Anonymous said...

Kalau ikut bahasa orang UMNO kalau nak komen atau nak kritik Kerajaan maka orang itu kena berhenti kerja dan masuk politik. Awatla bodohnya orang UMNO ni. Apa masalah orang dalam Kerajaan, atau pihak2 yang tak kira kerja mana pun buat krtik atau komen untuk memperbetulkan kesilapan dan keterlanjuran parti pemerintah untuk kebaikkan rakyat.
Awat orang UMNO ni otak sempit sangat ko takleh terima teguran. Apa yang dilakukan oleh Dr.Maza atau orang sealiran dengannya tidak mudaratkan negara bahkan komen dan kritik dia amat membina cuma pedih bagi pemerintah untuk mendengar.
Eloklah berhenti jadi kerajaan sebab sejak perintah hingga hari ini rakyat tidak senang mana pun. Semakin hari semakin susah.Tak percaya tanyalah diri sendiri. Mereka yang kaya raya takpe lah bayar cukai, GST dll tapi bagi yang gaji rendah hidup menjadi makin susah. Nilai ringgit merosot, barang jadi mahal dan GST makin mengancam.

Anonymous said...

Kita bersyukur kepada Allah kerana Dr Mohd Asri Zainul Abidin adalah mufti yang berani menegakkan kebenaran kerana Allah! Beliau berani menegur penyelewengan yang dilakukan oleh pihak berkuasa.

Sesungguhnya jihad yang paling afdhal adalah dengan berkata benar di hadapan pemerintah yang zalim!

Mengapa sebahagian mufti diam membisu bila kemungkaran berlaku?

Al-Quran tidak pernah menyamakan sesiapa pun dengan anjing melainkan ulama yang gilakan dunia sehingga membelakangkan ilmu agamanya. Firman Allah: (maksudnya)

“Dan bacakanlah kepada mereka (Wahai Muhammad), khabar berita seorang yang Kami beri kepadanya (pengetahuan mengenai) ayat-ayat Kami. Kemudian dia menjadikan dirinya terkeluar dari mematuhinya, lalu dia diikuti oleh syaitan, maka dia dari kalangan yang sesat. Dan kalau Kami kehendaki nescaya Kami angkat kedudukannya dengan (berpegang) ayat-ayat itu, tetapi dia bermati-mati cenderung kepada dunia dan menurut hawa nafsunya; maka bandingannya adalah seperti anjing, jika engkau menghalaunya, ia menghulurkan lidahnya, dan jika Engkau membiarkannya, ia juga menghulurkan lidahnya. Demikianlah bandingan orang-orang yang mendustakan ayat-ayat kami. Maka ceritakanlah kisah-kisah itu supaya mereka berfikir (Surah al-’Araf: 175-176).

Maka ulama tiada nilainya jika menyembunyikan kebenaran. Bahkan Allah samakan mereka dengan anjing!

Anonymous said...

Tak boleh samakan guru saya al marhum ustaz ishak baharum dgn maza. Almarhum bercakap benar penuh hikmah, maza menegur dgn sombong dan tiada akhlaq serta memperlekehkan orang lain. Maaf, jgn samakan almarhum ustaz yg tegaS tetapi tawaduk vs maza yg mencari publisiti dan ego...

Anonymous said...

kata telus tak kira la dari pihak mana yang kritik belajar lah terima teguran baru ada rasa bersalah jangan ingat kita setiap masa semua betul
tak bole terima teguran tak jawatan la montori oi

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Bloglist 1

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)