Wednesday, January 28, 2015

KALAU TIADA RM 4,735 JANGAN PERNAH TERFIKIR UNTUK MATI(GAMBAR)


6 comments:

IbnAbdHalim said...

Kira2 35 tahun dulu saya sda dialog dgn siak masjid tersebut. Saya tanya dia berapa belanja minima urusan jenazah? Dia jawab RM75. Itupun solat 3 orang saja. Jadi saya kata padanya org miskin jgn matilah. Dia kata, "Awat hang kata macam tu?." Saya jawab,"Tak dak duit."

Unknown said...

Assalam! upah baca Alquran atas kubor tak payah buat. Ini pembaziran tiada memberi faedah langsung. Doa anak2 lebih mustajab dr upah orang lain baca Alquran.

maae said...

Maka fardhu kifayah sudah di abaikan. Maka jatuh keparat lah seluruh warga setempat apabila ada nya kematian yang tidak di urus sempurna selain setelah menerima bayaran seperti di nyatakan.

Bila menjual agama demi dunia.... maka tuntutan berjemaah itu sudah terkeluar syariat dan menjadi satu kesombongan syaitan ! Nauzubillah min zalik.

Anonymous said...

Kot la yg makmun tu jahil sanggup juai agama utk Rm4 (tp student pondok nuu)..tok imam yg alim pn sapu juga rm15...sia2 dok p ngaji tadah kitab.
..tmpt kami sapa gatai dok tunggu kat pintu nk byr kat org solat jenazah alamat kena pelangkong..
Alhamdulillah Pk Imam kami rajin peringat kifiat solat jenazah.!!

mohamad adel said...

bang fandi, kalau tak buat kita dicop wahabi......

Alias Dasuki said...


Inilah padahnya dengan gelagat kita yang kemaruk dengan gejala melantik Dato dan PhD sebagai Nazir masjid. Nazir baru pula akan menarik Dato dan Professor lain pula menjadi timbalannya, Pemegang MA dan Ijazah sebagai Ahli EXCOnya, dan Pemenang Pertandingan berbagai pula menggantikan IMAM TUAnya. Akibatnya khidmat semua main duit dan majlis2 Tahlil dan Yassin tak mampu lagi hendak diadakan. Satu hari nanti, mungkin talkin pun tak mampu hendak dibaca untuk mengiring yang dikebumikan.