yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Friday, January 3, 2014

BAITULMAL LAYAN RAKYAT MACAM PEMINTA SEDEKAH (GAMBAR)


SUMBER: King Jason FB

8 comments:

5sal said...

bukan setakat baitulmal ja asal ja nama duduk dan bekerja dbawah keraaaa jaan,memang jadi macam tu,banyak biro kera si,banyak sangat haramhajahnya.Nak rakyat marhaen.Yang dbari keistemewaan adalah yang bergalaran saja.Da sekali saya kat hospital tengah tunggu giliran,tiba2 da sorang yang pangkat dato' dan2 misi bawa datang jumpa dan bawa sekali dokumen kat dato tu.Tiba2 ja dapat keistimewaannya.Kita yang tak da gelaran ni jadi menunggu buah yang tak jatuh.Negara kita pun dah terikut macam yang diamalkan orang beragama hindu diIndia berKASTA.Pada abd haffizd abd karim saya lahirkan rasa simpati pada pak cik dan anaknya.

Anonymous said...

inilah hakikatnya..bila yg minta bantuan p ke gereja..pandai pulak melatah kata nk tukar agama ttp bila rakyat marhain p minta bantuan dilayan mcm pengemis...mcm siallllll keja....

PAPAROCK said...

apa-apa jer urusan kalo berkaitan dengan urusan UMNO/BN ni memang sial. tengok jer pengurusan banjir baru-baru ni... rakyat dilayan lebih teruk dari pengemis... anak kecil menangis lapar minta roti dapatla sebuku pada hal dalam stor menimbun...

umnobiul said...

Dah tau pun umno bn keparat sial haram jadah yg kamu orang melayu yg pergi undi umno bn sial ni kenapa. Sekarang kamu semua rasakanlah memang ramai orang melayu tak reti bahasa mudah lupa bolih dibeli dgn rm5 dan sehelai kain batik .

Anonymous said...

Baitulmal,pej zakat sama ja..ambik staff tah hapa2. Mcm sial!

Anonymous said...

sudah2 la kamu semua dok sokong BN dajjal...dah terbukti depan mata yang puak2 ni mmg penipu..tapi kalau rakyat masih bodoh dan bahalol lagi tiada apa yg nak di komplen lagi

Anonymous said...

Wang Baitulmal adalah reserve untuk bayar saman oleh puak UMNO, bukan untuk bantu orang susah

Anonymous said...

Baitulma Islam telah ttpkn hak milik rakyat yg xberkemmpuan...pegawai baitulmal hny sebagai pentadbir dan peng-agih shj yoop!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Bloglist 1

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)