Nuffnang

Innity

Innity

Sunday, January 27, 2013

Sunday, January 20, 2013

INILAH PM KITA DIMATA DUNIA LUAR.

najib2baltantuya.jpg (800×597)

Terjemahan: Perdana Menteri Malaysia terperangkap dalam skandal pembunuhan, rasuah.

WAJIB BACA!!! MASIH ADAKAH PEMIMPIN YANG MENANGISI RAKYATNYA?

32186_323695361074303_359685417_n.jpg (604×310)

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/528781_116526738523214_1532974563_n.jpg


Khalifah Umar bin Abd al-Aziz apabila beliau dilantik menjadi khalifah, beliau seakan tergamam dan begitu hiba. Beliau terus bersendirian bersolat dan menangis. Airmatanya bercucuran hingga ke janggutnya. Apabila isterinya Fatimah bertanya, dia berkata:

“Wahai Fatimah! Aku telah dikalungkan urusan umat Muhammad ini yang berbagai bangsa. Maka aku terfikir tentang orang fakir yang lapar, yang sakit lagi derita, orang yang tidak berpakaian yang susah, orang yang dizalimi lagi dipaksa, tawanan perang yang jauh, orang tua yang uzur, orang yang mempunyai keluarga yang ramai sedangkan hartanya sedikit dan seumpama mereka yang berada di segala tempat dan penjuru negara. Aku tahu tuhanku akan bertanya aku mengenai mereka pada hari kiamat kelak. Aku bimbang alasanku tidak cukup kukuh untuk menjawabnya, lalu aku pun menangis” (Al-Zahabi, Tarikh al-Islam wa Wafayat al-Masyahir wa al-A’lam, 7/197. Beirut: Dar al-Kitab al-‘Arabi/1407H)

Saturday, January 19, 2013

RAMAI ORANG SOLATNYA TIDAK SAH KERANANYA....

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/64983_561956880499757_893535858_n.jpg


1. Sebutan huruf "ba" berbaris bawah tidak kedengaran. Seolah-olah kita menyebut "Ismillah..."

2. Sabdu pada kalimah ﷲ tidak dijelaskan. Huruf yang bersabdu ibarat huruf itu mempunyai dua huruf yang sama, tetapi ia disatukan menjadi sabdu (faham tak ni? Selain itu, kalimah Allah disebut dengan lafzhul-jalalah (lafaz yang besar). Ini adalah sebutan yang salah kerana 'Bismillah' hendaklah disebut dengan 'lam tarqiq' (lam nipis) kerana huruf ﻡ pada kalimah ini adalah berbaris bawah.

3. Huruf ﺭ tidak disabdukan dan sebutannya menjadi "BismilahiRahmaan...", yang sepatutnya "BismillahiRRahmaan...".

4. Begitu juga dengan kesalahan pada nombor 3. Huruf ﺭ tidak disabdukan dan sebutannya menjadi "BismilillahirrahmaaniRahiim", yang sepatutnya "BismillahirrahmaaniRRahiim"

5. Sebutan huruf ﻱ tidak dipanjangkan. Ia wajib dipanjangkan harakatnya sama ada 2/4/6 harakat kerana ia adalah huruf mad yang diwaqafkan. Hukumnya Mad 'Aridh Lissukun.

6. Huruf ﺡ digantikan dengan huruf ﻩ

7. Kalimah ﭐﷲ seolah-olah tiada sabdu dan disebut "al-hamdulilah". Sebutan yang betul adalah "Al-hamdulillah..."

8. Sabdu pada huruf ﺏ ditinggalkan sabdunya dan sebutan berbunyi "Rabil" yang sepatutnya "Rabbil"

9. Huruf ﻉ ditukar menjadi huruf ﺃ

10. Sabdu ditinggalkan. Sebutan menjadi "Iyaka". Sebutan yang betul adalah "Iyyaka".

11. Sebutan huruf ﻉ tidak jelas.

12. Kesalahan sama seperti nombor 10.

13. Huruf ﻉ ditukar menjadi huruf ﺃ

14. Tidak memuncungkan bibir. Apabila sesuatu huruf diwaqafkan berbaris hadapan, kita hendaklah memuncungkan bibir. Hukum ini dipanggil 'isymam'.

15. Menyebut "Ehdina...". Sepatutnya "Ihdina...".

16. Huruf ﺹ tidak disabdukan.

17. Huruf ﻁ ditukar menjadi huruf ﺕ

18. Huruf ﻕ ditukar menjadi huruf ﻙ. Apabila huruf ﻕ berbaris bawah, sifatnya menjadi kurang tebal, bukan nipis.

19. Menukar huruf ﺫ kepada huruf ﺯ. Ini merupakan kesalahan yang paling biasa dilakukan. Ramai yang masih tidak dapat membezakan perbezaan huruf-huruf ini.

20. Huruf ﺃ dulu, baru huruf ﻉ. Ramai yang membunyikan ﺃ , kemudian ﺃ. Ada juga membunyikan ﻉ, kemudian ﺃ. Tak kurang juga ada yang membunyikan ﻉ kemudian ﻉ

21. Huruf ﻉ ditukar menjadi huruf ﺃ

22. Huruf ﺭ berbaris bawah disebut "Rel", sepatutnya disebut "Ril".

23. Huruf ﻍ disebut dengan qalqalah.

24. Huruf ﺽ tidak ditebalkan sebutannya.

25. Huruf ﻉ ditukar menjadi huruf ﺃ

26. Huruf ﺽ tidak disabdukan.

27. Apabila huruf mad bertemu dengan huruf bersabdu dalam satu kalimah, maka harakatnya wajib 6 harakat. Hukumnya adalah Mad Lazim Musaqqal Kalimi. Ramai yang melafaz kurang daripada 6 harakat

Wallahu a'lam...

Kredit to : SOutul-MUjahid

PADAH GUNA INAI TIRUAN (3 GAMBAR)

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/23743_10151690176929572_872105612_n.jpg

Apa hukum pakai inai macam ni?

Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia Kali Ke-88 yang bersidang pada 2 Oktober 2009 telah membincangkan Hukum Pemakaian Inai Bercorak Mengikut Syarak. Muzakarah telah memutuskan bahawa:

Pemakaian inai pada kedua tangan dan kaki adalah diharuskan bagi wanita sama ada yang telah berkahwin atau belum selagi mana tidak menimbulkan fitnah.

Walau bagaimanapun, kadar pemakaian inai di kedua-dua tangan dan kaki adalah terhad sehingga pergelangan tangan dan buku lali sahaja, manakala warna yang digunakan tidak bersifat kekal seperti tatu dan mengandungi sebarang unsur yang meragukan. Mengenai corak atau ukiran yang digunakan pula, corak atau ukiran daun dan tumbuh-tumbuhan adalah dibenarkan, manakala corak-corak haiwan, lambang dewa-dewa atau ajaran atau apa jua gambaran yang bertentangan dengan syarak adalah dilarang.

Pemakaian inai pada kedua tangan dan kaki bagi lelaki adalah tidak diharuskan kecuali pada sebilangan jari bagi pengantin semasa majlis perkahwinan dan juga untuk tujuan perubatan.

MALANG BETUL NASIB BIHUN NI (GAMBAR)

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/s480x480/59957_529401000428036_1877661382_n.jpg

nak makan ker nak buang? kah3.....

KALAU TAK PERKAUMAN BUKAN UMNO NAMANYA

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/484853_523394827694912_1265020416_n.jpg

Cuba kita fahami isi Al-Quran dengan mendalam. Firman Allah SWT:

'Wahai orang-orang yang beriman, hendaklah kamu semua sentiasa menjadi orang-orang yang menegakkan keadilan kerana Allah, lagi menerangkan kebenaran; dan jangan sekali-kali kebencian kamu terhadap sesuatu kaum itu mendorong kamu kepada tidak melakukan keadilan. Hendaklah kamu berlaku adil (kepada sesiapa jua) kerana sikap adil itu lebih hampir kepada taqwa. Dan bertaqwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui dengan mendalam akan apa yang kamu lakukan.'-(Al-Maaidah :8)

Thursday, January 17, 2013

PEMILIK SELIPAR INI TENSION (GAMBAR)

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/379262_10151700293244572_1653749621_n.jpg 

Mungkin sudah banyak kali dia hilang selipar kah3.........

SEMUDAH INI MEREKA MEMFITNAH TGNA..

Semudah ini mereka memfitnah:



dan semudah ini mereka menafikan: 



https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/76994_474814025910911_2004625285_n.jpg


Firman Allah bermaksud:

“Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan.” (Surah al-Hujurat, ayat 6)

POLEMIK PENGGUNAAN KALIMAH ALLAH OLEH NON-MUSLIM, RUPANYA KITA TERTIPU.......

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/582326_415808771832122_801157618_n.jpg

Tuesday, January 15, 2013

PENIAGA MENANGIS KERANA PESERTA HKR #KL112 (GAMBAR)

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/285118_394675490627229_923474766_n.jpg

menangis sebab gembira kah3.......

BLOGGER PRO UMNO KANTOI FITNAH PESERTA HKR KL112 RABA PUNGGUNG WANITA ( 2 GAMBAR)

http://3.bp.blogspot.com/-970z3HebuM4/UPPgS2y-BbI/AAAAAAAAGJw/9UDnrELZjZg/s400/Lebai%2BRaba%2BPunggung.png


Padahal gambar tesebut sebenar diambil daripada laman web luar negara, seperti dibawah ini :


http://1.bp.blogspot.com/-6KiVek31S-Q/UPPiyDrHPuI/AAAAAAAAGLI/Ygi4nQ_5_s4/s400/Raba%2BPunggung.png

selanjutnya disini

Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud: “Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah.” (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim).

BAKAL KETUA PEMBANGKANG UCAP TERIMA KASIH/TAHNIAH KEPADA PAKATAN RAKYAT (GAMBAR)

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s480x480/309581_129141477250706_1611492970_n.jpg

KEPADA YANG SUKA MERUNGUT PASAL KERJA CUBA TENGOK GAMBAR NI.

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/541699_10151692011519572_1643887252_n.jpg

Penat dengan kerja? Bersyukurlah kalau kerja tak seberat ini untuk hasil yang sedikit. Apa yang penting, halal ye tak?

SUMBER: FB Oh! Media

Monday, January 14, 2013

SINAR HARIAN BIKIN PEMIMPIN UMNO MENANGIS.


Sebahagian  daripada komen dan reaksi pembaca Sinar Harian dan Sinar Harian Online semalam berhubung liputan Himpunan Kebangkitan Rakyat di ibu negara kelmarin.

Mohamad Hafizudin: "Tahniah kepada Sinar Harian kerana membuat liputan yang telus & adil"

Amin Yasimin: "Sebenarnya tahniah kepada Sinar Harian"

Zahriezan Jamaludin: "Tahniah Sinar Harian... kali ini laporan dah betul"

Tg Azura Tg Ahmad: "Sinar... teruskan beri keadilan kepada rakyat... perhimpunan yang aman... tabik pada polis sebab tak buat hal... kan elok macam tu... hikhik... rakyat mahukan sesuatu yang baru... terimalah hakikat pada yang tak boleh terima lagi tu"

Khairul Anuar: "Tahniah Sinar Harian tak menjadi media menjilat... tahniah juga PDRM tak ikut guna water canon... aman... takziah buat Umno BN yang akan rebah secara aman dalam PRU13"

Muhammad Izzuddin Mohd Tahir: "Alhamdulillah, ada juga nampak SINARnya"

Ruslina Nawi: "Sinar, you are the best, report benda yang betul"

Syed Zachry Al Jeffri: "Sinar boleh sold out hari ni.. tahniah pada sinar"

Mohammad Azlan Raiman: "Alhamdulillah, masih ada surat khabar yang melaporkan kebenaran dengan tepat. Bukan hanya disogok pemerintah. Dan kejayaan HKR adalah bukti bahawa Bersih yang dianjurkan dulu menjadi huru-hara kerana provokasi dan perhimpunan seperti ini sememangnya akan damai tanpa provokasi"

Aziema Jiema: "Terima kasih Sinar Harian. Teruskan memberi informasi yang telus dan adil"

Angah Jakrie: "Wah... telus dan tulus demo gini ler membawakan yang terbaik untuk negara..."

Izzat Kedah: "Sinar Harian 'best'... tak macam surat khabar BN tak habis-habis nak fitnah... Sinar Harian akan menjadi surat khabar No 1 negara.. sebab dua belah pihak ada.. PR dan Umno... jadi... orang senang nak nilai dan bandingkan.. syabas Sinar Harian"

Zul Al-Amin: "Tahniah Sinar Harian"

Faizul Husin: "Terbaik Sinar... itu baru betul... nak dapat untung, kena berkata benar... baru laku paper"

Joe Faris: "Pehh terbaik Sinar... telus"

Noor Haslina Abdullah: "Pah ini ramai beli akhbar Sinar Harian... terima kasih Sinar atas kejujuran dan ketelusan"

Razali Yusof: "Tahniah buat Sinar Harian yang lebih berani"

Niklodeon Arts: "Baru sinar-benar, kan kalau semua media adil dan telus cam ni kan bagus, Alhamdulillah, tahniah Sinar!"

Kanyet Kunyit: "Comfirm aku beli Sinar"

Mohd Hazrul: "Tahniah untuk kamu Sinar"

Md Malik: "Wajib aku beli Sinar hari ini"

Azudeyn Yusoff: "Tahniah buat Sinar Harian
juga... telus & tulus"

Dolli Jaafar: "#KL112 Himpunan Kebangkitan 1 Juta Rakyat... terbaik"

Aminuddin Shuhaidi: "Dulu ada satu akhbar yang melaporkan berita yang adil macam Sinar Harian yang bernama Eksklusif, malangnya tidak dibenar menyambung permit sebelum PRU 1999.. harap Sinar Harian tak disekat sebegitu. Sinar Harian adalah akhbar terbaik di Malaysia setakat ini"

Farizal Abd Rashid: "TQ Sinar... laporlah perkara yang benar, kebangkitan rakyat... anak muda bersama PR"

Shukri Fadzil: "Tahniah Sinar Harian. Inilah Cakna yang sebenar. Rakyat diberi berita asli"

Akmy My: "Media arus perdana seharusnya menyiarkan dan melaporkan perkara yang benar untuk mengembalikan kepercayaan rakyat... tahniah Sinar Harian!"

Adam Hassan: "Sinar Harian telus dan tulus! Tahniah!!"

Syed M Zubair: "Nampak dah media mana yang kuat menipu. Tahniah Sinar Harian kerana adil dalam membuat laporan"

Tom Yam Gong: "Aku lama dah beli Sinar ni. aku tau Sinar memang bukan berpihak mana-mana parti... tapi kini aku tak dapat baca Sinar lagi sebab aku tak duduk Semenanjung lagi. Tahniah kepada Sinar... moga terus bersinar, telus dan memberi keadilan untuk semua..

Jang Isran Ahmad - Sinar terbaiiik! Syabas!"

Muhammad Hazrol Hassan: "Tahniah sinar..Respect!"

Hishamuddin Hisham: "Sekali lagi "like" untuk Sinar!"

Abdul Wahab - "Tabikkkkk Sinar Harian"

Malik Shaiful: "Saya gagal dapatkan Sinar Harian hari ni... banyak kedai habis"

Piyan Yan: "Syabas Sinar yang telus semoga berjaya"

Muhammad Hazim Mohamad Yusoff: "... thumbs up to Sinar Harian"

Aimilfandi Ahmad Yazid: "Paper SH hari ini semua habislah... menyesal tak online subuh tadi"

Che'gu Jijan: "Sinar Harian terbaik!"

Shue Uemura: "Terima kasih Sinar atas ketelusan"

Apis Blur's Waow: "Tahniaah... sat nk g beli..."

Muzammil Mohd Adawi: "Semoga dimurahkan rezeki pada orang yang jujur dan telus dalam memberi laporan ini..respect Sinar Harian"

Syazwan Wan: "Hari ini laku betul Sinar... pergi semua kedai habis dijual"

Dewi Kekenyangan: "Terima kasih Sinar... I Love You"

Aswady Mohamed: "Ya... akhbar Sinar adalah akhbar yang telus, tidak memihak dan sentiasa memberi ruang kepada semua golongan... tahniah"

Asy-Shahrir Ar-Ramadhani: "Terima kasih melaporkan kebenaran!"

AL Farisi: "Ini yang nampak... yang tak berkesempatan nak join masih berjuta juta rakyat lagi... jadi Umno kali ini pasti tumbang dengan teruk dan sadis sekali. Kali ini parti tukar"

Muhammad Amin: "Kerja baik Sinar Harian!"

Jye Qassem: "Terima kasih Sinar Harian sebab pandai membuat liputan dan berpijak pada kenyataan"

Deno Haizal Mohamed Hassan: "Susah nak cari Sinar Harian hari ni banyak kedai dah abis jual... jap lagi kena pergi Kuala Lumpur, cari, harap-harap jumpalah"

Mohd Nor Norman: "Sinar terus menyinar..."

Ismail JoEy Fikri: "Tahniah kepada peserta perhimpunan kerana tidak menimbulkan kekacauan kali ni"

Fadhil Ahamad: "#Respect"

Ibrahim Abd Rahim: "Akhirnya terbukti bahawa demonstrasi tidaklah mencetuskan huru-hara seperti yang dikatakan oleh PM"

Muhd Asri Termeze: "Terbaik Sinar Harian... telus dan tulus..."

Din Tokey: "Pergh, habissss cepat gila"

Moftah Jaafar: "Thank you so much to Sinar"

Ahmad Nadi Karusan: "Sebuah akhbar yang bertindak secara adil kepada semua, tahniah Sinar! Di saat masyarakat dihidangkan dengan info yang tidak benar, sarat dengan penipuan, seronok bercerita gosip dan rektorik, akhbar ini menjadi medium masyarakat mencari info untuk wadah pemikiran yang lebih positif. Rakyat Malaysia sangat memerlukan akhbar seperti ini" ~sinar

INI MEMANG BID'AH (GAMBAR)

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/734309_10151692047974572_1442205468_n.jpg

GAMBAR DR.MAZA DAN UST AZHAR IDRUS SALING MENYANTUNI SATU SAMA LAIN.


Lagi Berita Yang Akan Buat Najib Tak Boleh Tidur Lena: Pakar Matametik Terkenal Anggarkan, Sekurang-kurangnya 700,000 Rakyat Telah Menyertai HKR #KL112.

shahrir.jpg (222×299)


Pakar Matametik terkenal, Prof. Dr. Shahrir Md. Zain (gambar) dilaporkan turut membuat anggaran berhubung jumlah hadirin yang menyertai jalanan aman dari pelbagai lokasi di ibunegara ke Stadium Merdeka petang semalam.

Memetik status di laman sosial Facebook, bekas professor dari Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) itu dilaporkan membuat anggaran, sekurang-kuranya 700,000 rakyat menyertai himpunan aman tersebut.

"Kalau berjalan 20 orang melebar sepanjang 1 Kilometer (Km), jumlahnya 100,000 ribu.

"Andaiannya adalah 10,000 kaki sama dengan 1 Kilometer, seseorang memerlukan dua kaki persegi untuk bergerak dengan selesa.

"Jadi, lebar jalan 40 kaki dan 5,000 orang boleh memanjang jalan. Lalu, 5,000 (orang) X 20 (orang) adalah 100,000 (orang per Kilometer).

"Pertanyaan saya, berapa Kilometerkah seluruh manusia datang HKR?" tanya Shahrir.

Shahrir dilaporkan berkata, sekurang-kurangnya 7 Kilometer jika dilihat dari sisi pandang atas.

Shahrir berkata, "Jawapannya, 700,000 (orang)."

Terdahulu, Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asst. Comm. Zainuddin Ahmad dilaporkan memberitahu pemberita, dianggarkan 10,000 peserta berhimpun di luar stadium, manakala, selebihnya bersesak dalam stadium berkenaan.

"Kami jangkakan terdapat lebih kurang 40,000 orang...di antara 40,000 (hadirin) dan 45,000 (hadirin)," kata beliau menerusi Buletin TV3 dan Tv1 sejak malam tadi.

Manakala, Twitter rasmi Polis Diraja Malaysia (PDRM) pula sebelum pada itu membuat anggaran, 80,000 orang hadir.

Sumber:DCM

TAHUKAH ANDA MANUSIA BAGAIMANA YANG BERADA DI PARLIMEN MESIR SEKARANG?

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/150942_10151421702070180_390072680_n.jpg


Tahukah anda siapa yang berada di Parlimen Mesir sekarang? Ternyata daripada 505 kerusi Parlimen mereka terdiri daripada:

1. Lebih dari 140 orang adalah hafal Al-Quran
2. Lebih dari 100 orang telah hafal lebih dari 10 ribu hadits
3. Lebih dari 180 orang telah hafal lebih dari 15 Juz Al-Quran
4. Lebih dari 170 orang menyandang gelar Doktor di berbagai disiplin ilmu
5. Lebih dari 50 orang tidak memiliki mobil pribadi
6. Lebih dari 350 orang daripada mereka pernah menjadi tahanan politik 

Presidennya Ahmad Mursi juga seorang yang hafal Al Quran, semoga mereka dapat lebih melindungi dan membebaskan Palestin Allahu Akbar.....

SUMBER: FB

Sunday, January 13, 2013

ORANG YANG BERHUTANG BOLEH MENANGIS BILA TENGOK GAMBAR INI.

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/74323_10151684800194572_785958902_n.jpg

Kalau mampu bayar dan kalau tak mampu berusahalah untuk bayar, kalau benar2 tak mampu tanamkan niat dalam hati untuk bayar jika ada kemampuan....Jangan pula masa nak pinjam duit kita memang dah niat awal2 untuk tidak mahu bayar....

TANPA ARAHAN YANG BUKAN2, POLIS SEBENARNYA BOLEH JADI MESRA RAKYAT (GAMBAR)

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/393050_586412598042986_1636227679_n.jpg

SATU LAGI TAMPARAN BUAT NAJIB DAN PEMIMPIN BN, AKHBAR BERPENGARUH KUAT SINGAPURA, THE STRAITS TIMES LAPORKAN PRU 13 UMNO AKAN TUMBANG DAN PR MENANG.

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/537354_544944052185140_644666059_n.jpg

Bukan setakat pakar poltik mengesahkan, malah hasil kajian pakar ekonomi turut senada seirama seiya sekata meramalkan bahawa UMNO/ Barisan Nasional (BN) akan tumbang kali ini.

Ini disahkan sendiri ketua ekonomi Bank Islam, Azrul Azwar Ahmad Tajudin yang disiarkan di akhbar berbahasa Inggeris berpengaruh di Singapura, The Straits Times hari ini, dalam edisi cetak dan dalam taliannya.

Azrul menambah, hasil kajian maklumat menggunakan data analisisnya mendapati BN hanya mampu memperolehi antara 97 ke 107 kerusi sahaja dalam pilihanraya umum akan datang, jauh jika dibandingkan dengan prestasi 140 kerusi yang dimenangi pada pilihanraya umum lalu.

Bagaimanapun, dengan keputusan hasil maklumat ini, Pakatan Rakyat juga hanya menang antara 115 ke 125 kerusi sahaja dan ia sesuatu yang tidak stabil dari segi ekonomi sesebuah negara.

Hasil kajiannya dibentangkan dalam satu forum kewangan serantau yang diadakan semalam di republik itu dan disiarkan The Straits Times hari ini.

Ia mengambil kira corak demografi dan pendapatan penduduk sesebuah kerusi parlimen dan dibandingkan dengan data-data ekonomi semasa yang disemak setiap bulan sebagai rujukan, malah Bank Negara turut menganalisis data ekonomi negara dan bank komersil akan membandingkannya dengan data mereka.

Dari segi reaksi warga perniagaan yang selama ini memihak BN, beliau berkata ia sesuatu yang lumrah untuk menerima sebuah kerajaan baru dengan dasar serta polisi kewangan baru dan tidak timbul isu sabotaj terhadap kerajaan baru walaupun dikhabarkan hutang luar Malaysia kini mencecah RM502 bilion tahun lalu.

Manakala dari sudut pasaran saham, beliau menjangka akan ada perubahan positif terhadap urusniaga yang indeks utama Bursa Malaysia, FBM-KLCI kini berlegar antara 1650 ke 1700 mata sejak sebulan lalu.

Beliau menjangka aliran modal masuk ke Malaysia akan bertambah selepas pilihanraya umum yang akan dimenangi Pakatan Rakyat walaupun kadarnya perlahan.

BN kini berusaha keras memenangi pilihanraya umum kali ini yang disifatkan paling getir dalam sejara negara sejak mencapai kemerdekaan 55 tahu lalu dari British.

Saturday, January 12, 2013

INGIN TAHU MENGAPA NAJIB DAN SEMUA PEMIMPIN UMNO/BN TAK BOLEH TIDUR LENA MALAM INI, GAMBAR INI ADA JAWAPANNYA..

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/64898_10151279720093369_2071259060_n.jpg

Pemandangan paling jelas oleh Kwong Yit Jit Poh.

SUMBER: HARAKAHDAILY

TERKINI HKR KL112 (SILA RELOAD UNTUK MAKLUMAT TERKINI)

3:27 PM:

Sejarah tercipta....


https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/s480x480/58199_10151279669853369_1043677979_n.jpg

2.31 PM:

Wakil daripada bekas anggota tentera KERABAT, yang menegaskan anggota tentera bukanlah balaci kepada BN

2.30 PM:

Datuk Seri Anwar Ibrahim sampai ke stadium, disambut dengan laungan reformasi. Beliau melambai pada hadirin.

2.10 PM:

Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang serta Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustapha Ali tiba dan masuk ke dalam stadium.



2.08 PM:

Wakil PAS dari Johor, Suhaizan Kaiat sedang berucap. Setiap pemimpin menyampaikan ucapan kira-kira dua minit.Dalam ucapannya, Suhaizan menyentuh beberapa perkara, iaitu mengenai Pulau Batu Putih dan projek Iskandar di Johor.


1:23 PM

Tanggungjawab kepada agama tetap dilaksanakan peserta HKR yang beragama Islam:

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s480x480/207798_522299204470025_1774442616_n.jpg

1:04 PM:

Maklumat terkini, mesej Unit Amal - Mohon sebarkan.

"Pihak tidak bertanggungjawab menyamar sebagai unit amal dengan memakai baju unit amal.

Untuk membezakan 'unit amal' menyamar dan umat amal sebenar PAS ialah unit amal PAS memakai topi, seluar hitam, kasut hitam dan kad tag unit amal.

'Unit amal' penyamar hanya baju amal saja. Jika mereka pakai seluar hitam, perhatikan kasut, topi dan tag yang mereka pakai. Rakam gambar dan tanya dari unit amal mana dia datang. Pastikan unit amal yang dikenali sahaja yang bertugas."


1:00 PM:

 https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/226692_10151279493348369_693682862_n.jpg

Keadaan Di Pintu Stadium Merdeka.


12:33 PM:

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/537234_393817864046325_1248703603_n.jpg 

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1569_393818084046303_2068310810_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/398077_10151347100187836_1685451783_n.jpg

Peserta HKR mula memenuhi Stadium Merdeka.


12:25 PM:

 https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/s480x480/72241_10152410952160594_1012171405_n.jpg

Dato Husam dan pimpinan Royalti Kelantan menuju ke SM. Via Pemuda Gombak.Com

12:20 PM:

 https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/309545_522245687808710_321461433_n.jpg

Walau berkerusi roda, tidak mahu ketinggalan utk nama tersenarai dalam catatan sejarah. Via FB JKKK FC

 https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s480x480/486345_10151279439493369_1886742954_n.jpg

12:13 PM:

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/424138_10151279440688369_769234115_n.jpg

Mula bergerak dari KLCC.


12:08 PM:

 https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/s480x480/544017_10151279437448369_138289291_n.jpg

Mahasiswa Bangkit Via G.A.M.I.S. [Official]

12:02 PM:

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/68673_393805477380897_201463243_n.jpg

Lim Kit Siang & Dr. Wan Azizah.

11:57 AM:

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/s480x480/12628_239305482869945_29489404_n.jpg

Kaum India antara yang hadir ( jangan cemburu).

11:54 AM:

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/s480x480/150596_10200165769529010_1435298718_n.jpg

Kumpulan dr kg bharu di bwh Chegu Bard sedang menuju ke stadium merdeka..Via FB Wfauzdin Ns

11:49 AM:

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/185679_10151279413493369_1641597151_n.jpg

Barisan muslimat turut serta. Via Harakahdaily

11:44 AM:

Jika dilihat dan diamati peniaga makanan/minuman dan penguasaha pengangkutan awam adalah mereka yang mendapat keuntungan berlipat ganda daripada HKR KL112. 


Keadaan yang sempat dirakam facebookers PR didalam Pengangkutan Awam :

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/530740_265676193560815_1487721433_n.jpg

11:39 AM:

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/486224_10151279402558369_952597444_n.jpg

Sebahagian daripada Unit Amal sudah bersedia di Stadium Merdeka.

11:37 AM:

Peserta HKR mula bergerak ke Stadium Merdeka.



Kelibat Deepak turut kelihatan:

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/392987_10151279400418369_1192280226_n.jpg

11:31 AM:

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/553233_10151279397353369_495619100_n.jpg 

Terkini di KLCC hampir 2000 orang peserta sudah berada di sini. Kelihatan Datuk Kamaruddin Jaffar tiba di sini. Via Harakahdaily



11:28 AM:

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/734080_10151279398963369_1313649256_n.jpg

Kelihatan YB Nurul Izzah sedang memberi ucapan di UM. Via Harakahdaily


11:24 AM:

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/s480x480/602956_541741575836154_1594319534_n.jpg

Anggota polis sedang mengawal keselamatan di Dataran Merdeka. Via PDRM

11:21 AM:

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/165034_493331400717755_1826434031_n.jpg

YB Azmin Ali turut serta. Via Milo Suam

11:17 AM:

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/486243_4822273327127_2000215905_n.jpg 

Golongan peniaga antara yang tersenyum lebar dengan kehadiran pelanggan yang ramai. Via FB Kebangkitan King Ahmad III


11:14 AM:

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/s480x480/19228_10200165605484909_2105682267_n.jpg

Suasana di kg bharu skrg...lokasi anggota2 SAMM berkumpul sebelum ke stadium merdeka.

Via Wfauzdin Ns FB


11:01 AM:

Peserta HKR #KL112 diminta berhati-hati dengan kemungkinan berlakunya provokasi daripada pihak yang tidak bertanggungjawab yang mungkin menyamar sebagai Unit Amal atau Peserta HKR.

10.56 AM: Masjid Al-Rahman - Peserta dari Amcorp Mall tiba di kawasan masjid dan bergabung dengan kumpulan diketuai Nurul Izzah. Mereka kini berjalan menuju ke Brickfields.

Kumpulan diketuai Nurul Izzah rata-taranya terdiri daripada golongan siswa yang turut membawa sepanduk dengan tulisan 'Mahasiswa mahu tukar kerajaan'.

Via Mkini.

10:56 AM:

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/309652_10151279370873369_1230612777_n.jpg

Di Universiti Malaya


10:52 AM:

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/s480x480/537281_10151279369378369_1330737534_n.jpg

Unit Amal Kini Sedang Diberikan Taklimat Terakhir Di Masjid Negara Sebelum Memimpin Perarakan


Orang Asli/Asal antara yang tidak ketinggalan menyertai HKR (KL Sentral):

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/543934_10151279354213369_2105937354_n.jpg


10:46 AM:

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/s480x480/542249_522217191144893_2107625289_n.jpg 
Pudu Sentral


Di KLCC #KL112

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/530726_10151279358238369_856929929_n.jpg


10:40 AM:

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/150676_10151279356208369_125051939_n.jpg

[Jalan Sultan] Peserta sedang berkumpul dan ada sudah berjalan menuju ke Stadium Merdeka. #HKR112

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s480x480/486309_10151279349203369_104690752_n.jpg

10:30 AM:

Sekarang dianggarkan 6000 orang membanjiri masjid negara


9:18 AM:

Perkarangan masjid negara hampir penuh dgn peserta HKR #KL112


9:08 AM:

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/227786_557226834304995_369960442_n.jpg 

Peserta HKR #KL112 mula berkumpul.


8:48 AM:

Kira-lira 40-50 orang SB sedang dengar taklimat di IPD Dang Wangi pakai pakaian orang awam #KL112.

Via milo suam.


https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/582362_587092741307177_2009307866_n.jpg

Dataran Merdeka ditutup.. Kelihatan ramai polis dan fru..

Via FB.


Lapan lokasi untuk permulaan perarakan serta pemimpin masing-masing adalah seperti berikut:

Masjid Universiti Malaya
Nurul Izzah Anwar (PKR)
Ng Suee Lim (DAP)
Adam Adli (Solidariti Mahasiswa Malaysia)

Brickfields
Maria Chin Abdullah (BERSIH 2.0)
S Arutchelvan (PSM)
Zulkiflee Anwar Ulhaque @ Zunar

KLCC
Datuk Husam Musa (PAS)
Datuk Teng Chang Kim (DAP)
Mazlan Aliman (ANAK, PAS)

Jalan Sultan
Ishak Surin (Muafakat)
Tan Kok Wai (DAP)

Pasar Seni
Dr Siti Mariah Mahmud (PAS)
Teresa Kok (DAP)
Elizabeth Wong (PKR)

Dataran Merdeka
Wong Tack (Himpunan Hijau)
Ronnie Liu (DAP)

Kelab Sultan Sulaiman, Kpg Baru
Badrul Hisham Shaharin @ Chegubard (Solidariti Anak Muda Malaysia)

Masjid Negara
Azmin Ali (PKR)
Muhajid Yusof Rawa (PAS)
Khalid Samad (PAS)

Suara Rakyat Malaysia (Suaram) menyediakan khidmat bantuan guaman bagi memudahkan orang ramai yang ditahan polis mendapatkan bantuan mereka sepanjang Perhimpunan Kebangkitan Rakyat #KL112

Orang ramai boleh menghubungi atau mengirim pesanan ringkas (SMS) kepada nombor telefon berikut mengikut lokasi yang ditetapkan:

(Brickfileds) Nalini: 019-3758912
(Masjid Negara) Syukri: 019-8013149
(Jalan Sultan) Kar Fai: 016-3832323
(Central Market) Maisarah: 012-2187476
(Masjid Universiti Malaya) Theva: 013-3845740

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/580693_502027529842276_556719720_n.jpg

Unit Amal PAS menyediakan sekurang-kurangnya 5,000 anggota untuk bertugas di Himpunan Kebangkitan Rakyat (#KL112)


SUMBER: Media Alternatif PR / Facebookers PR / Bloggers PR.

Innity