yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Wednesday, April 4, 2012

OLEH KERANA SPR TERUS JADI BARUA UMNO, MARI KITA AJAR MEREKA DENGAN BERSIH 3.0

http://hornbillunleashed.files.wordpress.com/2011/07/malaysia_bersih_2007_532.jpg

Oleh kerana kedegilan dan kebongkakan Kerajaan BN dan SPR tidak mahu memperbaiki Sistem Pilihanraya maka rakyat tidak mempunyai jalan lain selain dari turun ke jalanraya sekali bagi menyatakan bantahan.

Gabungan Pilihanraya Bersih (BERSIH) 3.0 mengumumkan bahawa 28 April dipilih sebagai tarikh untuk mengadakan bantahan aman terhadap sistem pilihanraya yang korup, tidak telus dan berat sebelah.

Ternyata kerajaan dan SPR tidak faham bahasa rakyat yang mahukan perjalanan pilihanraya yang adil dan telus. Mereka mungkin hanya faham bahasa 'BERSIH' sahaja. Setiap rakyat tidak kira bangsa dan agama wajib hadir menyatakan bantahan dengan menyertai himpunan aman ini.

Hari ini Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) mengumumkan sekali lagi akan mengadakan himpunan besar-besaran Bersih 3.0 pada 28 April ini.


Ianya akan diadakan jam 2 petang bertempat di Dataran Merdeka, Kuala Lumpur.
Perkara itu dijangka diumumkan jawatan kuasa pemandu NGO itu pada satu sidang media di sini, pagi ini.
Kesemua anggota jawatankuasa termasuk pengerusi bersama Datuk A.Samad Said dan Datuk Ambiga Sreenevasan turut hadir pada sidang media di Dewan Himpunan Cina Kuala Lumpur-Selangor itu.

Melalui bahan cetakan yang diedar awal kepada media, himpunan kali ini memilih tema 'Duduk Bantah' dan bakal diadakan serentak di seluruh negara dan dunia.

Himpunan itu juga akan disertai bersama oleh 84 NGO dan masih mengekalkan lapan tuntutan iaitu:

Bersihkan senarai undi

Mereformasikan undi pos

Gunakan dakwat kekal

Akses media bebas dan adil

Masa kempen minima 21 hari

Kukuhkan institusi awam

Hentikan rasuah

Hentian politik kotor

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Bloglist 1

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)