yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Tuesday, January 3, 2012

POLIS MENGAKU MEMUKUL AKTIVIS MAHASISWA, APA NAK DIKATA LAGI!!!

SEBELUM ini pihak Polis nafi ada bertindak kasar terhadap aktivis mahasiswa yang menganjurkan perhimpunan aman menggesa pemansuhan AUKU di Universiti Perguruan Sultan Idris, UPSI malam tahun baru 2012.

Namun yang menariknya, dalam masa yang sama, Polis perak mengaku ada memukul beberapa aktivis mahasiswa semasa menyuraikan perhimpunan pelajar yang hanya membawa bendera dan sepanduk itu.




Kalau dah pukul orang, itu bukan bertindak kasar ke namanya? Jadi apakah definisi kasar dari sudut pandangan Polis? Mahasiswa patah rusuk, koyak pangkal hidung, bermandi darah (rujuk artikel lalu) tak kasar ke?

Adakah nak tunggu mahasiswa ada yang mati barulah dianggap kasar? Bila agaknya baru polis akan mengaku mereka bertindak kasar? Dah pukul orang pun masih tak kasar.

SUMBER

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Bloglist 1

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)