Monday, January 2, 2012

Netbook 1Malaysia Yang Gila Bangkai

Ohhhhhhhhhhh...ohh ohhh ohhh..gembiranya syiiot bila dapat netbook free..belajar baru form 3 form 5 dah ada laptop sendiri and takyah susah mak bapak nak beli laptop. Kerajaan lak yang bagi. Memang sayang gila ah kat kerajaan. Cium derang ketat ketat.



Hah-anoying sangat bila aku balik rumah tengok netbook 1 Malaysia yang adek aku dapat. Bukan apa beb, syukur memang la bersyukur dengan apa yang diberi tapi beragak la bai kalau nak bagi pun. Sampah pun lagi bernilai tau dak dari netbook 1Malaysia jenama GreatWall made in China tu.

Actually, aku tak der masalah dari segi brand-kalau dia letak jenama great wadefak pun aku tak heran. Tapi yang jadi masalahnya, bagila yang berkualiti sikit beb. Adek aku guna tak sampai seminggu pun dah punah hard disk dia. "Wahahhahhaa, macam salah sendiri kan, dapat barang free guna la leklok, jangan rosakkan".

Okay fine, bila aku tengok body dia...mak aiiihhh, jenama Great Wall. made in china no hal, SONY VAIO aku pun buatan China gak, maintain je lasak. Then aku tengok kat belakang laptop. Dia guna Microsoft stdnt innovation suite 2.5 for great wall. Ada sticker product of great wall, komputer 1 Malaysia. Ok. Tahu dianye CM pass dia dari mana? dari SKMM. hahaha. and supplier dia dari Technologic Trading sdn bhd. search kat internet, satu info pun tadak pasal supplier tu. Kualiti buatan laptop sereyes macam laptop mainan yang beli kat pasal malam. Nie yang kata harga RM1000?? hmmmmm....speechless....

Apa pun, aku tak sure sangat la pasal great wall product, how good there are. and ofkos aku tak berapa sure tentang pengguna laptop 1 malaysia yag lain. dia orang okay ker tak. Tapi bagi aku, kalau yer pun nak bagi laptop, nak promote diri untuk pilihanraya, xperlu la kot bazirkan wang untuk barang yang takder kualiti camnie..nampak sangat kot korang tak tahu pilih barang apa yang sesuai.camner korang urus negara..sebab tu la kot bina bangunan ribuan juta, tapi asek roboh jer..gila wiff punya stratergi. Memalukan theme 1 malaysia jer bai..*but still tuduhan aku ni hanya mebuta tuli tanpa merujuk fact dari pihak bertanggungjawab..so then, please do respond to explain about this matter.

Gila sereyes aku nak tahu hal kos skmm beli netbook tu, berapa banyak duit keluar untuk total 1 juta netbook free tu and asal derang pilih greatwall product sedangkan boleh dapat good netbook yang berkualiti kat pasaran lagi2 beli bundle camtu. Just get the info that the money comes from USP fund but still why should we go for that wadefak greatwall product. any idea man??

ps: zaman aku dulu dapat basikal free basikal mini yang ada bakol and bila kayuh ada lampu menyala tu. untung gak la leh bawak g sekolah n mengaji quran.

Sumber: Gila WTF | Netbook 1Malaysia yang gila bangkai | Geng Lepak

No comments: