yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Thursday, January 26, 2012

JANGAN TIRU AKSI DUA MANUSIA GERSANG DALAM BAS INI.


Ini pengalaman aku sendiri,pernah aku naik bas ekspres dari Ipoh Ke K.Kangsar bukan aku nak tengok pun tapi ternampak perlakuan yang hampir sama dilakukan pasangan remaja Melayu yang dah conrifm2 Islam....Jadi tak payah tuding jari kat siapa2 sebab kerja ni kerja semua manusia tanpa mengira kaum.....Melayu tanpa iman & taqwa apa bezanya dengan manusia tanpa agama...............

Firman ALLAH: Kami telah masukkan kebanyakan jin dan manusia ke dalam Neraka Jahanam itu, yang mana mereka itu ada hati tetapi tidak mahu memahami, ada mata tetapi tidak mahu melihat dan ada telinga tetapi tidak mahu mendengar. Maka mereka itu sama seperti binatang-binatang ternakan, bahkan lebih sesat daripada itu. (Al A’rti 179)

2 comments:

TiubTube said...

salam...

mohon utk linkkan blog ana

http://tiubtube.blogspot.com/

Na'im Nikmat said...

Salam, beres :-) syukran sbb berikan paut blog ana juga

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Bloglist 1

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)