Monday, December 5, 2011

GAMBAR KECINTAAN YANG MEMBAWA KEPADA OBESITI.

http://www.lolhome.com/img_big/i-m-lovin-it.jpg

N'N: Cuba baca jumlah kalori & lemak setiap hidangan makanan segera anda....Tahukah anda Obesiti boleh mengakibatkan sakit jantung,diabetes,darah tinggi dll pembunuh senyap....Renung-renungkan...Hadkan makanan segera kepada sebulan sekali jika tak mampu berhenti terus.....Janganlah kita menzalimi tubuh badan kita...

Rasulullah s.a.w. bersabda yang bermaksud: “Tiada bahaya yang lebih dibenci Allah s.w.t. daripada perut yang dipenuhi dan ketat dengan makanan yang halal.”

Banyak jenis penyakit bermula daripada salah memilih makanan, termasuk makan secara melampaui batas. Dalam sebuah hadis, Rasulullah s.a.w. bersabda yang bermaksud: “Perut adalah sumber penyakit dan berpantang adalah sebaik-baik ubat. Biasakanlah setiap tubuh dengan apa yang lazimnya.”

Allah s.w.t murka kepada hamba-Nya yang suka melampaui batas, termasuk dalam soal pemilihan, adab dan cara makan.

Sebagai balasan, Allah s.w.t. akan menurunkan pelbagai wabak penyakit, sama ada ia akan menyerang manusia secara keseluruhan atau menyerang individu yang berpunca daripada kelalaian dan kealpaan manusia mengurus diri untuk menikmati kurniaan Allah s.w.t.

No comments: