Friday, July 29, 2011

SEKOLAH TERLAMPAU, GURU BESAR DAN GURU HISAP SYABU DISEKOLAH.

http://farm4.static.flickr.com/3212/3059420135_a1f8fbe469.jpg


CHARLESTON – Sebuah sekolah kejuruan di West Virginia, Amerika Syarikat, ditutup hingga waktu yang tidak ditentukan. Penutupan dilakukan kerana ditemukan syabu-syabu di gedung sekolah. Ini merupakan dari penyelidikan atas guru besar dan guru yang diketahui menghisap syabu.

Ketua polis Negara Bagian West Virginia Andy Perdue menyatakan, ubat-ubatan terlarang ini ditemukan di saluran air, pejabat guru besar, lorong-lorong, dan bilik mandi di beberapa bahagian sekolah.

Perdue menambahkan, seorang guru mengaku menghisap syabu bersama gurubesar dipejabatnya. Akibatnya, guru bernama Jack Turley tersebut menghadapi tuntutan pembuatan pabrik sabu dan pengadaan Sudafed (ubat yang mengandung pseudoephedrine, bahan kimia untuk membuat sabu).

Sementara guru besar Keith Phipps menghadapi tuntutan pembelian Sudafed. Demikian seperti dikutip dari AP, Rabu (27/7/2011).


Walaupun melakukan aksi terlarang itu didalam lingkungan sekolah,pihak polis tidak menemukan sebarang bukti bahawa sekolah itu digunakan sebagai makmal syabu. Namun, hingga kini, peguam kedua tertuduh tidak mahu memberikan sebarang komen.

kredit:borakkosong.com


N'N:Jahanamlah anak murid yang dapat guru besar & guru macam ni. Takut diorang ajar cara-cara memproses syabu

No comments: