Sunday, July 17, 2011

Nenek 70 Tahun Ini Beri Kucing Susu Badannya...

Di Mataram, seorang nenek mengejutkan ramai orang. Siti Aminah 70 Tahun warga Turen Malang yang tinggal di Panti Jompo Tresna Werdha Mataram, sejak enam bulan lalu memberikan susu badan kepada si manis yang tidak lain adalah seekor kucing.

Luarbiasa, tapi itulah tindakan seorang nenek dengan memberikan susunya kepada seekor kucing. Walupun pada awalnya hanya suka-suka tapi itu terus dilakukannya selama enam bulan.

Nenek itu mengaku kasihan melihat kucing yang ditinggal ibunya. "Saya kasihan, dan ketika saya susui ternyata kucingnya mahu dan berterusan sampai sekarang," kata Siti saat ditemui wartawan di Mataram .

Rasa kasihan Siti terhadap kucing juga kerana latar belakang oleh kisah sedih hidupnya.Selama itu Siti hidup serba kekurangan. Sepeninggal suaminya Siti terpaksa ikut dengan seorang dermawan asal Cakranegara Mataram. Orang itulah yang membawa Siti ke Rumah orang tua Tresna Werdha di Jalan Majapahit Mataram.

Rutin menyusui anak kucing itu pun dilakukan pada waktu-waktu tertentu. Meskipun air susunya tidak keluar, namun kucing betina berbulu hitam putih itu nampak asyik menyusu seperti dia menyusu pada ibunya. Siti juga dilihat asyik memangku si "manis" sambil membelai kucing kesayangannya itu. Bahkan dia juga menyisihkan makanannya untuk anak kucing kesayangannya.

Tingkahlaku aneh nenek itu menarik perhatian petugas di Panti Jompo. Petugas juga pernah mengambil anak kucing kesayangan si Nenek dengan alasan menjaga kebersihan kawasan rumah itu. Namun Siti memprotes keras dengan menangis hingga dia jatuh sakit. "Saya kasihan Kucing masih kecil malah dibuang, saya senang dengan kucing itu," ujar Siti.

Hingga kini tindakan aneh iturus berlanjut. Kini dia memiliki empat ekor kucing peliharan. Keempat ekor kucing itu hidup bersama didalam BILIK tempat tinggalnya. Petugas rumah orang tua masih berusaha memujuk Siti untuk menghentikan tingkah anehnya itu.Tapi sampai ketika ini usaha petugas itu tidak berhasil.


sumber


N'N:Tak pasti apa Hukumnya....

No comments: