Sunday, June 19, 2011

PM Memang Prihatin,Lihat Mangsa Kemalangan, PM Terus Turun Dari Kereta Dan Jadi Orang Pertama Membantu.

PM Malaysia?



Bukanlah..Tapi PM ni:



Lihat Mangsa Kemalangan PM Palestin Terus Turun Dari Kereta


REPUBLIKA.CO.IDGAZA – Sebuah peristiwa kemalangan terjadi tepat ketika rombongan PM Palestin, Ismail Haniyah, melalui di jalan yang memisahkan antara Deir Balah dan Gaza. Haniyah terus turun dari kereta untuk menyelamatkan warga yang menjadi mangsa dalam kemalangan pada Sabtu (18/6) tersebut.

Kemalangan yang terjadi tepat ketika rombongan Haniyah lalu tersebut mengakibatkan 8 orang warga terluka. Para saksi menyebutkan, begitu melihat peristiwa tersebut PM Haniyah langsung turun dari kereta dan segera memberikan bantuan sendiri. Dia memberikan pertolongan pertama sebelum para mangsa diangkut ambulans kehospital di kota Gaza.

Pejabat perdana menteri mengatakan bahawa Haniyah menyaksikan kemalangan dua buah kereta saat rombongan yang membawanya melalui lokasi kejadian. Dia langsung memerintahkan pengawalnya menghentikan kereta untuk segera memberikan pertolongan kepada warga yang menjadi mangsa. Diapun turun untuk menenangkan warga dan memberikan bantuan sampai akhirnya ambulan mengangkut korban ke hospital.

Sumber


N'N:Ini betul2 PM yang hebat....

No comments: