Tuesday, June 28, 2011

Aksi Yang Sungguh Menggelikan Hati, Pesalah Korupsi Ini Sanggup Menyamar Jadi "Awek" Cantik Demi Untuk Kelabui Mata Media.

Pesalah kes korupsi yang ingin lari daripada wartawan mungkin boleh meniru apa yang dilakukan Martyn Crute berikut ini. Pengarah perusahaan minyak ini muncul di pengadilan Britain dengan berpakaian seperti perempuan demi cuba untuk menghindari perhatian media yang menunggunya.

Tak hanya pakaian, Crute juga mengenakan aksesoris perempuan. Lihat saja, dia memakai pullover bergaris tanpa lengan, rok panjang selutut warna hitam dan kasut tinggi ketika meninggalkan Lincoln Crown Court, Inggeris, sebagaimana dilapor The Telegraph, awal minggu ini, agar boleh menipu juru kamera.

Penyamarannya yang mengejutkan itu langsung diketahui oleh para jurugambar yang menunggu dan siap untuk memotret ketika dia keluar. Kerana para jurugambar itu mengejar, dia lalu mengibaskan rambutnya ke wajahnya untuk menyembunyikan rahang dan bekas cukuran di pipinya.

Aksinya itu untuk memastikan supaya identitinya sebagai Crute tidak diketahui wartawan. Crute, yang berasal Retford, Notts, Inggris itu, adalah seorang pengarah UK Oil and Gas Ltd. Dia muncul di pengadilan atas tuduhan bahawa perusahaanya selama 15 bulan beroperasi tanpa terdaftar di badan keselamatan gas, Corgi. Hal itu telah menempatkan para pekerja dalam risiko kerana standard kerja yang buruk yang dilakukan selama jangka tersebut.

Jaksa penuntut untuk Eksekutif Kesihatan dan Keselamatan Inggeris, mengatakan perusahaan itu terus menggunakan logo Corgi dalam dokumennya dan memberi kesan kepada pelanggan bahawa perusahaan tersebut beroperasi secara legal.

Crute mengakui tuduhan telah melanggar ketentuan Kesihatan dan Keselamatan dalam Undang-Undang Kerja Inggris. Dia didenda sebanyak2.000 poundsterling dan diperintahkan untuk membayar 41.000 pound kos guaman dan dilarang menjadi pengarah perusahaan selama tujuh tahun.

sumber

N'N:Idea bagi pesalah korupsi yang rata2nya orang UMNO..LOL...

No comments: