Wednesday, May 11, 2011

200,000 Melayu Muslim Murtad!!! Ini Masalah Siapa???

Aksi pemurtadan di Malaysia terus digencarkan dan sekarang berada pada titik yang semakin membimbangkan, hal ini terungkap dalam sebuah diskusi yang berlangsung di Malaysia beberapa waktu yang lalu yang disiarkan oleh Malaysia today.

“Menurut Mufti Perak, Tan Sri Harussaini Zakaria, sekitar 200,000 Melayu Islam telah murtad dan ini adalah jumlah melayu yang murtad tiga tahun yang lalu,” kata Ann Wan Seng dari Persatuan Cina Muslim Malaysia (MACMA).

Beliau menyampaikan hal tersebut dalam sebuah forum yang bertajuk “Islam tergugat: Apa tindakan kita?” yang diselenggarakan oleh organisasi Pembela Islam Malaysia yang dihadiri sekitar 200 peserta dari 35 NGO Islam.

Ann Wan Seng menegaskan bahawa Universiti Malaya pernah menjadi pusat penyebaran agama Kristian ketika beliau masih bekerja di sana pada tahun 1980-an. Petaling Jaya merupakan pusat gerakan Kristian yang giat mengeluarkan risalah Kristian berbahasa Melayu termasuk juga penerbitan Injil dalam Bahasa Melayu sebagai bagaian dari program Kristianisasi.

“Kes melayu yang murtad lebih serius terjadi di wilayah Johor kerana terdapat MCA di Singapura.” MCA adalah Persatuan Kristian Melayu. (rasularasy/arrahmah.com)

sumber

N'N:Majoriti Pemimpin Islam UMNO didalam Parlimen langsung tak ambil kisah pasal isu Murtas ker??? Langsung tiada undang2 yang digubal untuk mencegah ia berlaku......Jadi ini salah siapa sekarang???

No comments: