Tuesday, April 5, 2011

Teori Cara Video Lucah Fitnah Disunting Kemungkinan 'Split Scene'...

Kemungkinan split scene....kemungkinan DSAI betul dalam scene tu tetapi dua scene yang berbeza dan masa yang berbeza dan orang yang berbeza....

Sebab2 kemungkinannya...

1.Kamera itu statik, sesiapa sahaja yang biasa edit video memang senang untuk buat 'split scene' kalau kamera itu statik,iaitu dua scene di cantum bersama-sama..left and right seamlessly.

2.Scene awal kononya DSAI adalah terlalu berlainan dengan DSAI keluar dari bilik air di akhir video.Itulah sebab sebenar kenapa video dibuat dalam hitam putih supaya warnanya nampak seragam untuk kedua-dua scene.Sebab kalau scene dalam warna kita boleh lihat dengan jelas perbezaan dua-dua scene.Jadi pandangan aku video tersebut kemungkinan memang dirancang dibuat pertama dengan DSAI dalam scene pertama kemudian scene kedua pula seorang perempuan dan seorang lagi pelakon yang mirip DSAI (scene keluar bilik air dan peluk perempuan).Kemudian gabungkan video itu menjadi satu...aku ulangi..it is very easy to make the video like this..tak perlu GCI just consumer video editing biasa.

kalau nak tahu macam mana ia di buat boleh cari di youtube. cari perkataan split screen..kita boleh tengok betapa mudahnya buat...aku bagi satu contoh video ni:

No comments: