Tuesday, February 9, 2010

Pemimpin Munafik Musuh Dalam Selimut....

[ketawasangnaga.jpg]
(Mungkinkah Gambar Ini Ada Kena-Mengena Dengan Tajuk Ini Terserah Pada Anda Menilainya)

"Saya telah mengikut kisah Anwar Al-Awlaki sejak sekian lama dan saya sependapat dengannya dalam banyak perkara. Yang pertama ialah mengenai saranannya supaya berwaspada terhadap orang-orang yang munafik dan pandai bermuka-muka. Golongan ini ada di mana-mana dan besarlah mungkinnya mereka bersekongkol dengan pihak lawan bagi mematahkan usaha menegakkan syariah Islam dan jihad.

Yang kedua ialah banyak pemimpin-pemimpin negara Islam ini telah dibeli,dirasuah dan dipergunakan oleh musuh-musuh Islam.Lantaran demokrasi yang dipromosi oleh negara-negara Barat hanya tinggal idealisma sahaja dan praktiknya secara adil sudah semakin sukar dilaksanakan.Sebenarnya,menurut Anwar Al-Awlaki,negara-negara Barat sememangnya tidak mahu Islam berjaya.Ini didorong pula oleh pelobi Israel yang sangat kuat.

Yang ketiganya ialah kejahilan ummah itu sendiri yang sudah dijauhkan dengan ilmu agama dan samada berpendapat liberal ataupun seakan endah tak endah akan kekuatan yang ada pada ilmu Islam itu sendiri.Anwar Al-Awlaki sendiri adalah seorang ahlifikir dan jurutera,dan beliau juga banyak memberi kuliah dalam pelbagai bidang baik dari segi sainsnya mahupun berkenaan tauhid dan fikh.Saya rasa ramai di antara kita tidak mengetahui latar belakang assyahid Dzokar Dudayev,Hassan Al-Banna,Sayd Qutb dan ramai lagi.Banyak di antaranya kita sendiri tidak kenali kerana sejarah jihad mereka kita padamkan sendiri...tiada diwartakan!Malang sekali.

Adalah sangat bertuah sekiranya kita pergunakan kekuatan para ulama seperti Sheikh Yusuf Qardawi,Wahbah Zuhaili dan seumpamanya tanpa berlengah masa.Pastikan kaum keluarga kita dan masyarakat Islam kembali kepada AlQuran dan Sunnah.Ingatlah sekiranya kita tak ambil tanggungjawab ini...Allah akan pilih insan lain.Rugikan?

Seterusnya Anwar Al-Awlaki menyokong tindakan Al-Qaeda apabila terpaksa menyebabkan kematian orang awam.Kenapa?Sebab orang-orang awam yang sedemikianlah yang memilih kerajaan yang menentang kebangkitan Islam dan sudah puluhan tahun meyebabkan kemusnahan penduduk Islam di Palestine,Iraq,Afghanistan dan lain-lain.Dalam konteks inilah ianya tidak dapat dielakkan walaupun sasaran ketenteraan menjadi keutamaan.

Saya berharap para pembaca cuba dalami isu-isu yang berkaitan secara lebih mendalam berpandukan keimanan dan taqwa yang tinggi di sisi Allah Azawajalla.Tidak mengapa sekiranya para pembaca tidak sependapat dan merasakan perlu lebih berlembut dari itu...tapi sampai bila?

Sumber

2 comments:

hanes said...

salam shbt......
mahkamah dunia semua blh buat, tipu sana sini, rasuah dan bermacam-macam lagi blh buat..mahkamah diperkudakan oleh umngok..sistem mahkamah kita dirogol oleh najib dan kuncu-kuncunya..

mahkamah akhirat nanti xsiapa blh nk rasuah, tipu..Allah maha adil..di dunia dia yg berkuasa ltak hukum yg salah jdi betu, yg betul jadi salah..cuba tipu di mahkamah akhirat nanti..neraka jahanamlah jwbnya..

kita sama2 doakan agar pru13 nanti PR merintah malaysia..

Na'im Nikmat said...

Amin.