Friday, January 29, 2010

Aku difitnah.....

Firman ALLAH S.W.T yang bermaksud:

“Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan.”
(Surah al-Hujurat, ayat 6)


Kepada sahabat-sahabat yang mengenali ana, sebentar tadi ana sangat terkejut bila membaca shoutmix diblog ana ini yang tertera:

nai'm nikmat : Ana nak masuk Umno

nai'm nikmat :Ya akhir jangan anta hina sesama islam Umno

Naim :Ana nak masuk BN,jom kita pakat masuk

Inilah fitnah yang paling ana tidak pernah terlintas difikiran akan terjadi kepada ana.Inilah perbuatan yang paling tidak bermaruah yang dilakukan oleh seseorng dengan menggunakan nickname dan membuat link ke-blog ana lalu orang ini dengan tidak bermaruah menyamar sebagai ana dan mengatakan ana ingin masuk UMNO dan mengajak sahabat-sahabat ana bersama. Setelah berfikir seketika ana mengambil keputusan untuk maafkan orang yang membuat fitnah itu dengan harapan orang itu sedar yang ana sesekali tidak pernah terfikir untuk masuk Parti Sekular lagi Korupsi UMNO/BN yang terang-terang menentang Hukum-Hukum ALLAH S.W.T dan menghina Islam.

11 comments:

sheikh teluk intan said...

Salam ya akhi,

Bersabarlah. Fitnah dan mehnah adalah perkara biasa dalam perjuangan Islam.Yang penting teruskan perjuangan untuk menguburkan UBN yang korup dan penipu pada PRU nanti.

Na'im Nikmat said...

Salam Pak Sheikh,
Syukran atas kata semangat Pak Sheikh ana sangat menghargainya,InsyaALLAH ana akan terus thabat dalam perjuangan menguburkan pemerintah UMNO/BN yang zalim ini ya akhi. Takbir!!!

Ayid said...

Salam ya akhi,

Ana baru baca article ini, dan ana cek dekat shout box enta, melibatkan nama ana. Antara ayat nya"AYID ya betul Naim masuk UMNO". Apa dah jadi ini melibatkan kita berdua. Kepada yang memfitnah tu bertaubatlah. Ana maafkan perbuatan mereka agar mereka kembali ke pangkal jalan.

Apa pun yang di lemparkan terhadap kita, perjuangan kita masih belum selesai selagi Islam tak di daulatkan sebelum kita di panggil allah mengadapnya nanti. Perjuangan akan diteruskan. Dari sabahat Ayid

Na'im Nikmat said...

Salam ya akhi,
Syabas ya akhi inilah akhlak Islam yang telah PAS terapkan kepada kita ya akhi.Semoga akhi Ayid thabat dlm perjuangan.Kita berjuang demi mendaulatkan Islam ya akhi.Syukran sahabatku.

Unknown said...

Salam sahabat,sy baru bc Ntry ni.
Bersabar sajalah.Itu tandanya puak-puak umno dah kehabisan modal,nak menyamar pulak.
Sy cadangkan Teman2 guna chatbox ni pula.Insyaallah susah sikit nk menyamar sebab dia guna password.

http://chatango.com/creategroup

Na'im Nikmat said...

Salam sahabatku,
Syukran ya akhi atas kata semangat.Alhamdulillah syukran diatas link itu ana akan cuba. Video yang akhi upload tu memang hebat ana rasa xkurang 100ribu yang hadir,ana respek ummat darul Na'im.

hanes said...

SALAM SHBT.. BERSABARLAH.. INI MESTI PUAK YG TIDAK MHU TENGK PERJUANGAN ISLAM YG KITA BWA..MEREKA SJA INGIN MEMECAHKAN KITA SEMUA..UMNO NI XBLEH TNGK ORNG SENANG SDIKIT..HARAP SAHABAT BERTENANG..

Na'im Nikmat said...

Salam ya akhi,
Alhamdulillah sokongan drpd sahabat-sahabatlah yang membuat ana lebih tabah :-)

Unknown said...

Salam anta,

Iman nipis ke,kes macam tu pun dah bising satu Malaya.

Anta kata kat saudara islam zalim,orang tak maaf macam mana,berasap kubur juga.

Ingat bahagian orang juga,jangan ingat kita seorang cerdik.Naim sumpah pada hamba Allah macam2 kata,zalim,rejim haram,lupakah.Sekala-kala ambil sebagai musahabah dirI bahawa hidup ini bukan anta yang tentukan dosa pahla.



Maaf ya kalau terasa.

ibnu sidek said...

Salam ya sheik, Ana rasa mereka ni tak tahu yang mereka sedang melakukan dosa kepada Allah SWT. Tapi apa yang kita boleh lakukan ialah bersabar dan mengharapkan Allah membalas apa yang mereka lakukan, orang bersabar banyak pahalanya dan doa orang dizalimi Insya Allah akan dimakburi oleh Allah.

Na'im Nikmat said...

Amin ya akhi..