Nuffnang

Innity

Innity

Thursday, December 31, 2009

Perak:Berita Panas Penutup 2009,Hamidah Osman cuba ceroboh surau

Hamidah Osman (kiri), Adun Sg Rapat daripada BN kini berusaha keras untuk menceroboh masuk ke Surau Al-Falah di Taman Song Choon, Ipoh.

Pada mulanya, beliau yang mewakili Umno di taman itu telah meminta kebenaran untuk mengadakan program Umno bersama penduduk taman tersebut.

Tetapi, permintaan tersebut telah ditolak oleh AJK Surau yang bermesyuarat dan membuat keputusan untuk tidak membenarkan permintaan tersebut kerana program berkenaan anjuran parti politik. Sebagai memenuhi saranan Raja Muda Perak, Raja Nazrin Shah agar surau dan masjid tidak dicampur adukkan dengan hal-hal politik.

Namun begitu, Hamidah tidak berpuas hati dan ingin meneruskan juga program di surau tersebut pada esok hari, Jumaat (1.1.2010) jam 8.00 pagi.

Beliau telah menggunakan sepenuh kuasanya (sepertimana kuasa merampas kerajaan negeri dan melarikan adun-adun) untuk mengenepikan keputusan mesyuarat ahli jawatankuasa surau dengan menyeret Jabatan Agama Islam Perak dan juga Pengarahnya, Dato' Sheikh Mohd Nor Bin Mansor Al-Hafiz didalam masalah ini.

Diharap semoga pihak JAIPk tidak berjaya 'dibaculkan' oleh Hamidah demi memenuhi hasrat politiknya. Keputusan mesyuarat AJK Surau perlu dihormati dan dipertahankan oleh pihak Jaipk dan Pengarahnya.

Kini, Hamidah benar-benar ingin menunjukkan kuasanya dengan mengarahkan agar kesemua khemah-khemah yang sebelum ini dipasang dipadang berhampiran surau tersebut
dipindahkan kedalam kawasan surau.

Jika sebelum ini, beliau pernah dihalau oleh penduduk sebuah taman didalam kawasan 'jajahannya' semasa ingin mengadakan majlis bersama rakyat disitu. Dia dihalau kerana sebelum ini pernah berjanji untuk menyelesaikan permasalahan ditaman tersebut tetapi janji hanya tinggal janji. Setelah permasalahan ditaman tersebut berjaya diselesaikan oleh kerajaan Pakatan Rakyat, beliau kembali datang kesitu untuk berjanji lagi. Akibatnya, beliau telah dihalau daripada memasuki taman tersebut.

Keras sungguh kepalanya. Sama-samalah kita tunggu dan lihat langkah selanjutnya daripada seorang wanita yang bergelar 'Yang Berhormat' ini. Masih terhormatkah perbuatan-perbuatan sumbangnya dinegeri tercinta ini.

Sumber

11 comments:

anak muallaf said...

Salam Na'im,
Dasar muka tak malu.Sekarang jelas siapa yang derhaka kepada sultan.
Kenapa dia sanggup derhaka kepada perintah YM Raja Nazrin?
Bangang bin bengap binti bahlul..

jebat_berani said...

agak-agak ler mana lagi keras..kepala die ke batu....jangn sampai nanti penduduk kampung hempuk dngan batu baru nak sedar...

ijoks2009 said...

Kak Midah buat hal pulak.
Biasalah bila dah jd YB umno ni dia rasakan dia saja yg betul dan semua org kena dgr kata dia.

perompak harta rakyat said...

apa kata kita tanam badan dia sekarat kat dalam tanah...

tinggal dari leher ke atas kepala...

Pastu kita ramai-ramai rejam kepala dia dengan batu.... sampai dia mati....

Ayid said...

Salam naim

Besok pagi tolong buat cover up story ini. Kini tengok lembu betina ada susu lagi tak.

Nak buat program buatlah ka tempat sendiri. Kita tak pernah kacau tempat dia orang pun. Bahkan kita geli nak masuk tempat mereka

Kamal said...

Dia kan kepingin nak jadi ketua wanita UMNO MALAYSIA. So kena tunjuk bakat lah. Baru saham naik.

Na'im Nikmat said...

Salam Saudara2ku,
Kenapalah minah ni yang jadi ADUN tempat ana....Hampeh.....

CHAIRMAN KAGA said...

KERANA HAMIDAH NIE PAPUKERI BERKUASA.

Mybabah said...

Salam Naim. Nanti jika enta ada entri baharu, bolehlah "delete" gambar minah Umno tu. Nanti malaikat tak masuk singgah blog ni...Sungguh meluat tengok muka-muka orang UMNO berkarat...

Anonymous said...

Macam ni punya perangai pun boleh jadi YB hairan betul.....

Na'im Nikmat said...

Salam Mybabah,
Ana pun dah meluat tengok muka pemimpin UMNO yang berkarat ni.....

Innity