Wednesday, November 4, 2009

Luahan hati penyokong UMNO tentang Slogan 1Malaysia,Rakyat Didahulukan Hanya RETORIK..

Luahannya:

2 hari lepas aku nak baru cukai jalan kereta bapak aku yang berusia 22 tahun.

Aku pergi untuk dapat insurance tempat ayah aku perbarui setiap tahun sejak 12 tahun dulu,bagi membolehkan aku dapat bayar roodtax.

Malang syarikat insurance kata"maaf che kita tak terima lagi kereta lebih umur,hanta setakat 15 tahun sahaja.Sungguhnya kecewa ayah aku dah jadi pelanggan tetapnya sudah 12 tahun.

Jadi aku pergi pejabat pos pula,bila tujuk geran kereta,"maaf che kita terima kereta setakat usia 20 tahun sahaja".

Aku pergi lagi cari syarikat insuran lain,lalu aku pergi jumpa kerani dia,bila dia tengok geran kereta aku,boleh bayar tapi syaray kena ambil insuran life dulu,baru boleh terima.

Lalu aku merayap lagi,jumpa lah aku agen insuran,lalu aku masuk dan tanya boleh buat tapi mahal sikit,katanya kepada aku boleh lagi kereni mini cooper dan vosvagaen belum tahun 1970,boleh bayar lagi,tanpi sentegah syarikat insuran je terima.Katanya kepada kerajaan nak kerat dah kereta lama sebab tu dia buat macam ni.

Tapi tahun depan kuat kuasa madotori kereta lebih 15 tahun,pasti masalah banyak kat Pupaskom.

Hari ni saja aku kena ambil cuti untuk bayar cukai jalan,dan habis $40,00 minyak kereta pusing cari syarikat insurance yang terima kereta lebih 20 tahun.

Memang kerajan menyusahkan rakyat lagi,ketika rakyat menaruh harapan kembali kepada Umno.Rasanya aku mempertibangkan untuk lari masuk parti lain.Aku banyak tolong kempen ke Umno,tapi ini yang dibalas kepada rakyat.

Rakyat kecewa.

2 comments:

Ayid said...

Teman ngat juak UMNO dapat pengecualian. Sama le dengan minyak pun. kita minyak naik tak kesah kita bukan sokong UMNO. Yang menyokong UMNO rase kan le. Org kita teman nampak jarang pakai kereta udah uzur, sebab kereta kita nak guna pergi, Kuliah, ceramah kempen dan nak pergi istimaq. Kereta tua sangkut kite yeop. Org PAS tak ada sunggut sebab tak ade kereta lame

Na'im Nikmat said...

Kat maner relevennya Slogan 1Malaysia Rakyat Didahulukan.Rakyat dimeranakan ada ler Ayid..