Nuffnang

Innity

Innity

Friday, November 15, 2019

BARU AKU TAHU KENAPA KERAJAAN TIDAK BOLEH HARAMKAN ARAK?






Itu hanya sebahagian keratan² akhbar tentang kematian yang diakibatkan oleh pemandu² mabuk.

Sebenarnya masih banyak lagi kematian yang terjadi kerana pemandu mabuk dan kematian ini tidak akan berhenti sampai bila² selagi arak tidak diharamkan.

Pasti timbul persoalan dalam benak fikiran kita kenapa arak tidak diharamkan?

Kenapa kerajaan tidak boleh mengharamkan arak? Padahal terlalu banyak kerosakan yang diakibatkan kesan pengambilan arak.

Hanya satu kemungkinan sahaja mengapa sampai hari ini Kerajaan masih tidak mahu mengharamkan penjualan arak.

Dan kemungkinan itu ialah kerana kerajaan menganggap nyawa rakyat tidak bernilai dan apa yang lebih bernilai ialah cukai yang akan dikutip daripada penjualan arak.

Ya tuan² dan puan², nyawa anda tidak bernilai jika hendak dibandingkan dengan cukai yang akan dikutip daripada hasil penjualan arak.

Beginilah lumrah dunia yang dikuasai kapitalis. Prinsip kapitalis ialah meletakkan keuntungan dan wang mengatasi segala-galanya termasuk menafikan larangan agama.

Tiada satu agama pun didunia ini yang menghalalkan arak kerana tiada langsung manfaat pun yang manusia akan dapat hasil daripada meminum arak.

Maka dapatlah dirumuskan bahawa nyawa rakyat tidak mempunyai nilai apa-apa berbanding cukai daripada hasil penjualan arak demi memuaskan nafsu peminum arak.

Sekian.

7 comments:

I said...

Yang memerintah kebih 60 tahun pun gagal nk haram kan ....ini pula nak harapkan yang baru memerintah... gunernya....

Anonymous said...

Ingatkan yg baru boleh buat lebih baik dpd yg lama. Tp bukan buat lebih baik, malah lebih hodoh dpd kerajaan lama. Almaklum la, kerajaan skrg dikuasai oleh kapitalis bangsa rasis tu.

Unknown said...

maksud u kerajaan umno lebih baik dr kerajaan ph.klu mcm itu kita kempen lh kerajaan dulu curi duit berbilion-bilion itu lebih baik dr kerajaan ph sekarang.

Unknown said...

Ye laa..bagus PH sebab terlalu bangang untuk mentakbir...tu sebab tanjung piai kalah... lepasni setiap ada PRK pasti BN menang sebab rakyat dah muak dengan PH sebab tak pandai buat keje...hanya asyik menyalahkn BN jer...tungguuuu...

Unknown said...

Dan bagi aku senang jer...bila mabuk memandu mumbunuh... sepatutnya pemabuk di hukum gantung sampai MATI!!!

Anonymous said...

1mdb pun tk dk bukti dimahkamah, kjaan yg curi duit bn dulu tu madey yg curi bersama kroni dan simpan duit 1 trillion di bank israel.

Anonymous said...

arak ni macam rokok, vape, maunya kerajaan haramkan, takde cukai la hasilnya

Innity