yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Monday, October 26, 2015

EH! YANG MANA SATU ORANG ISLAM NI?


10 comments:

Anonymous said...

Jangan cepat memberi solan yang kau sendiri bolih tahu membezakan antara siapa yang islam dan siapa yang tak silam,memang kenyataan melayu tu menghina hudud.dosaanya antara dia dan allah,kau jangan tambah beban dia sepatutnya nasihatkan dia kalau kau tahu islam.

Na'im Nikmat said...

Allah SWT berfirman yang bermaksud:

"Hai orang-orang yang beriman, barang siapa di antara kalian yang murtad dari agamanya, maka kelak Allah akan mendatangkan suatu kaum yang Allah mencintai mereka dan mereka pun mencintai-Nya." (Al-Maaidah: 54).

Anonymous said...

Naim awak cerita pasal hudud nanti ada org tanya bila nak bentang hudud asyik ponteng parlimen je.mereka ingat nak senang je asal pegi parlimen boleh bentang hudud padahal mereka tak ingin pun menempuh liku likunya.dap tak suka sikit mereka dah cabut lari dr perjuangan.org cina bkn dap sj.ada yg sokong hudud juga.apa yg lebih pelik org melayu pulak boleh sokong dap yg terang terang tolak hudud

usop ali said...

nak mula kan hudud senang jer...mula kan dar kampung...jadikan imam ketua...bukan jkkkk bayangan yahudi...biar imam buat kerja...bilal buat kerja...bayar gaji imam 3 ribu sebulan...imam yag nampak siapa ada di masjid siapa yang x hadir di masjid...bilal n noja g siasat la... duit masjid berjuta....takan Alllah nak guna.....gunakan bantu la .kaum islam yang susah...baru betul...jkkkk ni apa dorang boleh buat...malas tamak. pentingkan saudara mara aje......tuan naim leh cerah kan sedikit pandangan yang x berapa nak cerdik ni...amin

Anonymous said...

UMNO yang memerintah lebih 50 tahun tak buat hudud, tak nak citer ka? Geng mereka, MCA, MIC, Gerakan sokong hudud ka? Yang saman tuang presideng tu orang DAP ka? Yang konon nak buay hududpun, sekerat jalan, senyap.. Semua kaki temberang belaka

Anonymous said...

tuang presideng ko dah kena main dengan umno dalam isu hudud ko sibuk puylak tanya mana satu yang islam. ko ni dah kenapa? gi tanya tuang presideng ko sampai bila nak ponteng sidang parlimen? macam tu contoh presideng parti islam? kaki ponteng dah kena kencing dengan penyamun. padan muka!!

Anonymous said...

Ada org dia tlg membantu samada dgn tgn atau hati demi hudud
Ada org byk sembang mcm dia pakar hudud tapi ttp nk tlg kearah pelaksanaan hudud
Ada org dia buat apa saja asal manusia merasa was2 dgn hudud...nauzubillah

Anonymous said...

kalau imam yg dilantik dr UMNO BN, sama je hukum hudud tak kan dapat dilaksanakan. mereka cuma jaga tembolok masing2.

Na'im Nikmat said...

Hudud disyariatkan kpd org Islam bkn utk ahli PAS shj, ahli UMNO,PKR dan DAP yng beragama Islam wajib menegakkan syariat Islam berlandaskan Maqasid Syariah tidak timbul isu kena tipu dgn UMNO... TGNA pernah sebut kalau syaitan bantu pun kita terima...

Anonymous said...

Ala pejuang PKR & DAP biasa la...memang suka menghina.. Apa yg DAP buat semua bagus...dasar penjilat DAP..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Bloglist 1

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)