yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Wednesday, December 18, 2013

FIKIR BAIK2 SARAH (GAMBAR)


Setahun kemudian.. Sarah dapat 1 anak. Nanti.. biar dia rasa susah payah beli susu.. beli drypers beli ubat2 anak...ko agak agak anak ko tu duit susu RM5 ya sebulan?


Sarah...

Takkan 1 ank jer Sarah....pastu ko terberanak lagi... biar dia tau langit tinggi ker rendah.. ko baca ni elok2.

Sarah..ko g kerja. Sorang ank letak kat nursery's. . Bayar RM300 upah jaga. 2 org dah RM600 . Kuang kuang kuang.. baru ko tau langit tu tinggi ker rendah Sarah..lagi mahal dari bayaran keta buruk ko tu.


Masa tu anak ko umur 5 tahun. Kereta 2nd hand ko dah hujung2 nyawa.dah 13tahun usia. asyik rosak aja.. nak tak nak ko kena gak beli baru.. kita tengok dia komen apa pastu. Ko tau kan harga kereta negara kita paling mahal didunia kan? Ker nak beli 2nd lagi? Terpulang ko la Sarah..

Sarah..

Anak ko masuk tadika. Yuran. Baju sekolah.. bla bla bla.. transit lagi agak agak pecah tak otak ko cari duit? Ko kena kerja siang malam nak besarkan anak2 dan kos sara hidup makin lama makin tinggi..

Bila masa ko nak beribadah? Nak rapat dengan famli? Nak riadah?

Bila masa sarah? Ko nak didik anak nak panggil ustaz ajor ker? Mampu ker ko Sarah?

Pikir baik baik Sarah...

Sumber: King Jason

3 comments:

Anonymous said...

lega Rosmah Mansur baca wall sarah...Masih ada lagi manusia berfikiran seperti ini main facebook pulak tu...salah lahir zaman internet kak oi...

Anonymous said...

simpan sikit bangang ko tu sarah utk ko jadi bangang hari esok.macam "haramjadah" kata najib.

Anonymous said...

Biar Sarah terjun ngan labu labunyer....sarah ooii

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Bloglist 1

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)