Tuesday, November 19, 2013

LUPUS KERETA LEBIH 10 TAHUN? APA KAU INGAT RAKYAT MALAYSIA NI KAYA KER? (GAMBAR)


Kepada pemilik kenderaan yang berumur lebih 10 tahun, anda wajar rasa terhina dengan kenyataan kerajaan Malaysia yang tidak mahu melihat kenderaan lebih umur 12 tahun atas jalanraya.

Apakah kita ini terlalu bangsat di mata kerajaan?

Bayangkan bagaimana perasaan anda sebuah keluarga miskin/ sederhana telah selesai hutang kereta. Tiba2 disuruh/ paksa lupus kereta tersebut..

Adakah keluarga tersebut mampu beli kereta sekali lagi sedangkan mereka baru saja terlepas dari hutang-hutang?

6 comments:

Anna said...

bapak dia.... bodoh... ingat rakyat ni bergantung sepenuhnya atas duit dia ka ... suka2 nak ambil hak orang....
Cuba bayangkan, pelajar2, siswazah2 yg tamat study, dan baru nak memulakan hidup, dgn rumah, dgn kereta yg baru d beli, belum habis bayar, mcm mna pula dgn msa dpan kluarganya, takkan baru bsenang-senang dgn kjayaan tu, kena pula tanggung masalah yg kerajaan kenakan ni.. Fikirlah

abuamir said...

Menteri bodoh tahap gaban......inilah jadinya. PM pun tonggong nak mampus.

Hapuskan umno/bn pd PRU14.........

Anonymous said...

mustahil mereka buat, kerana peniaga syarikat kereta terpakai terdiri dari kroni BN/UMNO.

XUMNO said...

Cadangan gila dan mengarut. Di Amerika pun kerajaannya tak ada undang2 sebodoh dan sebebal ini.Kalau kerajaan nak buat juga tolong sediakan beratus2 penjara kerana rakyat miskin dan sederhana akan terus menggunakan kereta buruk di jalanraya dan kalau disaman tidak akan membayarnya. menteri2 yang mencadangkan dan menyokong undang2 yang akan menyeksa rakyat miskin dan se4derhana tolong gunalah otak tu(kalaupun masih ada otak), kami rakyat miskin dan sederhana bolehke tukar kereta setiap 12 tahun; nak makan pun susah! Kebanyakan kami menggunakan kereta buruk untuk mencari rezeki beri makan anak bini. Kau orang kaya tak apalah. Tak cukup dengan elaun itu ini boleh samun duit rakyat lagi!! Anak beranak pakai 10,20 buah kereta mewah. Tak cukup kah kerajaan umno/bn ni nak menyeksa rakyat.

Anonymous said...

Aku setuju jika kerajaan nak hapuskan kereta yang melebihi 12 tahun.....tapi dengan satu syarat, kerajaan bn kenalah bagi diskaun 80% daripada harga kereta baru...ada berani....?

Anonymous said...

Di Singapura pun kereta lama dibolehkan hanya perlu buat inspection 1x setahun dan tax lebih tinggi sedikit.