Saturday, November 24, 2012

GAMBAR ASKAR ISRAEL MENANGIS KERANA HAMAS.

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s480x480/254910_4490693577667_548918672_n.jpg

Masa korang bom kanak2 & wanita xder pulak menangis....Lepas kena belasah dengan Hamas baru berakal........

Fakta:
1: Roket al Qassam menemui sasaran strategiknya sehingga ke Tel Aviv dan Jerusalem (74 km) sedangkan kemampuan roket ini hanya 40-50 km pada tahun 2009.

2: Ben Gurion International Airport terpaksa memberhentikan operasinya selama beberapa hari disebabkan roket al Qassam

3: Roket juga telah memaksa warga penjajah Israel tinggal di bawah tanah dengan ketakutan selama 8 hari dan operasi kerja harian kerajaan dan swasta dibatalkan sepanjang 8 hari yang lalu.

4: Buat kali pertama, roket al Qassam juga berjaya menjatuhkan jet pejuang F16 bersama 2 juruterbangnya ke perairan Gaza. Ini adalah kali pertama dalam sejarah perang Israel.

5: Roket al Qassam juga berjaya menjatuhkan helikopter Apache, Drone dan berjaya mensasarkan kapal perang Israel sebagai destinasi roket ini.

6: Unit R & D IDF telah mendapati bahawa roket al Qassam yang sampai ke Tel Aviv adalah buatan tempatan (bukan dari Iran dsb). Ini membuktikan kemampuan unit R & D al Qassam mengeluarkan roket mereka sendiri.

7: Iron-Dome yang merupakan sistem penangkis peluru berpandu yang tercanggih Israel (dengan bantuan US) hanya berjaya menangkis 20-25 % daripada lebih 1400 roket al Qassam yang sampai ke Israel.

8: Israel terpaksa menggesa gencatan senjata terlebih awal meskipun Briged al Qassam baru menggunakan kira-kira 15 % daripada keseluruhan roket yang dipersiapkan kali ini.

9: Keterlibatan Mesir dan Turki yang memberikan sokongan secara terbuka kepada Palestin amat menakutkan Israel meskipun mereka belum memberikan sokongan ketenteraan kepada Palestin. Apatah lagi sekiranya negara-negara Arab dan negara umat Islam yang lain turut memberikan sokongan kepada mereka.

2 comments:

Tokwan Pencen said...

Pemimpin Mesir dan Turki yang berjiwa Islam tulin.
Malaysia juga perlu memilih pemimpin seperti Mesir.

Anonymous said...

Allahhu Akhbar.