yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Wednesday, July 25, 2012

TIPS BERGAMBAR UNTUK ORANG YANG SUSAH BANGUN BERSAHUR DAN SOLAT SUBUH.

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/s480x480/484069_425318347510379_1997532968_n.jpg

bahan2nya:
1.tali
2.Jam loceng kecil


2 comments:

average joe said...

dahsyat nye kuikuikui
agaknye boleh terjadi pada sesiapa terkena lontaran bunga api yg meletup betul2 tepi telinga dia ketika menonton perlawanan bola di stadium, atau sesiapa terkena lontaran gas pemedih mata ketika menghadiri perhimpunan tak haram...

-average joe-
klakka-la.blogspot: HOW ADVANCED! Part 2 (MAJU LAH SANGAT! Bhg 2)

Anonymous said...

salam..

salam ramadhan tuan..harap sehat seisi keluarga..

gambar kat atas tu menarik..cumanya risau kalau mati dlm tidur ktika tu..jatuh syirik pulak sebab HATI JATUH yakin kat jam tu,yakin jam tu yg buat kita bangun solat..

kalau kita nak solat,doa mintak kat TUAN empunya solat..jam tu taruk mcm biasa je tanda usaha..

sama mcm org mengaku yg allah bg rezki,tapi dia kerja mcm lembu 24jam..kerja@diri dia sendiri yg bagi rezki?atau allah?kalau sampai lilit jam kat telinga..allah yg buat kita bangun solat atau jam?...kalau mati dlm syirik..tiada apa2 lagi utk dikatakan..

mari kita "intai" berkenaan "kemampuan@kuasa" yg kita ada ..

HAYA ALASSOLLAH2x..HAYA ALAL FALAH2x..allah suruh kita jawab apa?..LAHAWLAWALA KUWAILLABILAHIL ALIYYIL AZIM..
maknanya apa?..maknanya kita takda kuasa..

kalau bukan sebab rahmat belas dan kasih sayang allah nescaya tak solat lah kita sampai bila2..

bila kita dah solat kita kena doa supaya org lain pun allah bg kekuatan utk solat,bukan kita jadi sombong..tak rugi kita doa insyaallah tak jatuh miskin kita..

ALLAH MAHAKUASA MAKHLUK TAKDA KUASA.KJAYAAN HANYA ADA DLM AGAMA ALLAH DGN CARA@SUNNAH NABI SAW..

salam n walahuaklam..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Bloglist 1

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)