yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Saturday, July 21, 2012

SANGGUPKAH KITA BUAT BEGINI DEPAN SAUDARA KITA YANG KELAPARAN DI SOMALIA (GAMBAR)

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/s480x480/563449_337765846308858_320620939_n.jpg

Mufti Arab Saudi telah mengalirkan air mata secara langsung di TV apabila beliau menerima soalan ini dari Somalia, soalannya berbunyi:

“adakah puasa kami sah jika tidak bersahur & tidak berbuka puasa?”

Allahuakbar. Untuk kita Sepatutnya kita bertanya, “adakah puasa kami sah jika berlebihan makanan ketika bersahur & berbuka puasa?”

1 comment:

Anonymous said...

masha Allah...
tolong pelihara setiap kami dari membazir ya Allah
tetapi jika ada antara kami yg terkadang membazir juga, sesungguhnya kami hanya hambaMu yg banyak kelemahan sedangkan Engkau Maha Mengetahui Lagi Maha Pengampun, maka tolonglah jauhkan kami dari sebarang bala dan malapetaka sebagai balasan atas kelemahan kami itu ya Allah, sebaliknya kami memohon pertolongan Engkau ya Allah supaya semua kami mendapat bimbingan benar utk menjadi hamba2Mu yg lebih beriman lebih beramal lebih bertaqwa dan lebih bersyukur...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Bloglist 1

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)